۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85046166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:آمریکا جنگ تمام عیار ارزی علیه ملت ایران راه انداخته است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: آمریکا با راه انداختن یک جنگ تمام عیار ارزی به دنبال فشار وارد کردن بر ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:مهم ترین دلیل تورم در کشور جنگ ارزی آمریکاست اما ما با ایمان به آیات قرآن کریم دشمن را در این جبهه هم شکست حواهیم داد.

وی اظهار کرد:تورم را در دولت های مختلف شاهد بودیم،یکبار در دوره مرحوم هاشمی رفسنجانی تورم به ۵۰ درصد رسید و زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفتند از ۵۰درصد هم بیشتر شده بود و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ارث دولت قبل برای رئیس جمهور است که به لطف خدا امسال یک ریال هم کسری بودجه نبوده و این توفیق خداست.

امام جمعه کاشان بیان کرد:بخشی از مشکلات ارز به دلیل اغتشاشات بود چون سرمایه گذاری برای مدت ۳ ماه با تلاطم مواجه شد و بخشی هم به دلیل حذف ارز ترجیحی رخ داد اما با اقدامات جهادی مسئولان کشور این مشکلات به لطف خداوند متعال رفع خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی گفت:هفته گذشته دیداری با رئیس جمهور داشتیم، وزیر صمت گزارش های خوبی ارائه کرد و بیان شد که در بیشتر شاخص های اقتصادی در سال جاری رشد داشته ایم.

وی افزود:در تجارت خارجی در همین یکسال دولت سیزدهم هم در بخش صادرات رشد داشتیم و هم در بخش واردات تغییر داشتیم،در دولت قبل لوازمی مثل لوازم آرایشی وارد کشور می شد که فایده ای برای عموم مردم نداشت اما امروز بیشترین واردات به کشور ماشین آلات و سرمایه گذاری برای تولید است.

وی اظهار کرد:میل به سرمایه گذاری در کشور از طرف کشورهای شرق جهان ازجمله روسیه و چین در دولت سیزدهم افزایش یافته درحالیکه در دولت قبل،بی توجهی به شرق را شاهد بودیم اما از وقتی حضرت آیت الله رئیسی سکان اداره کشور را در دست گرفتند ،فرمان مقام معظم رهبری، در خصوص تقویت روابط خارجی با شرق را عملیاتی کردند و امروز روسیه اعلام آمادگی کرده که از خزر تا دریای جنوب را با سرمایه گذاری خود ریل ۲ بانده برای ترانزیت کالا ایجاد کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:همچنین چندین شرکت بزرگ چینی در جلسات خصوصی با رئیس جمهور اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری کرده اند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بی رغبتی به دنیا، شهادت طلبی ، مطیع امام و نایب امام بودن و شجاعت از ویژگی های یاران امام زمان(عج) هستند و مصداق آن شهیدان و بسیجیان هستند.

وی اظهار کرد:مقام معظم رهبری برخی از این ویژگی ها را بر نیروهای خدوم وزارت اطلاعات تطبیق کرده و فرمودند که ویژگی مهم کارکنان این وزارتخانه ایمان نیروی انسانی آنهاست و به همین دلیل سرباز گمنام امام عصر(عج) هستند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: معظم له در ادامه فرمودند که ایمان شاخص اصلی بچه های اداره اطلاعات است و پایگاه عظیم مبارزه و جهاد،چشم بیدار مردم ، حافظ ارزش های انقلاب و مصمم به مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت:۱۶ اسفند ماه سال ۱۳۲۹ فدائیان اسلام رزم آرا از فاسدترین ارکان رژیم منحوس پهلوی را اعدام انقلاب کردند و این روز را گرامی می داریم.

وی تصریح کرد:روز درختکاری از دیگر مناسبت های هفته است، از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری کاشان به این موضوع به ویژه کاشت درخت مثمر توجه کنند،شیطان به دنبال تغییر در محیط زیست است اما خدا از مومنان طلب عمران و آبادانی محیط زیست را دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در حکمت سیزدهم نهج البلاغه حضرت علی(ع) می فرماید ،وقتی که بخشی از نعمت به شما رسید بیشتر شکرگذار باشید ، انقلاب اسلامی از نعمت های خداوند بر ملت ایران است که همه ما باید شکرگذار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: تولد حضرت علی اکبر(ع) از مناست های هفته است،بصیرت،بخشندگی و جود،حق مداری و دشمن شناسی از ویژگی های ایشان است و جوانان ما باید از ایشان الگو گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha