۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85046301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاق یکی از عوامل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه پاوه گفت: طلاق یکی از عوامل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است و ضرورت دارد با اخلاق اسلامی و آموزه‌های دینی ازدواج و زندگی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه در مسجد جامع افزود: ماهواره، موبایل و فضای مجازی عامل ایجاد مشکلات در خانواده ها و به ویژه زوج های جوان است و این مهم نیز موجب شده تا طلاق افزایش پیدا کند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: زندگی میان زنان و مردان با صبر و تحمل یکدیگر امکان پذیر است و تفاهم ، قناعت ، رعایت حقوق متقابل و شکر و صبر لازمه یک زندگی پایدار است.

ماموستا قادری افزود: در عصر امروز اگر تفاهم ، صبر و قناعت در زندگی وجود نداشته باشد ، آن زندگی بسیار سخت خواهد بود.

وی گفت: پاوه به دیار فرهنگ، دیانت و معرفت و عرفان زبانزد است اما در سالهای اخیر برخی وقایع مانند افزایش طلاق ، برتری این شهرستان را تضعیف می کند.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: بر اساس آمارهای رسمی در بهمن ماه سال جاری ۳۶ ازدواج و ۲۲ واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده که این یک مصیبت است.

امام جمعه پاوه در ادامه خطبه های خود گفت: وقوع یک جریان تازه در کشور با هدف مسموم کردن دانش آموزان کاری ناپسند و نزد ما محکوم است و این اقدام یک توطئه دیگر دشمنان است.

ماموستا قادری افزود: در روزهای اخیر تعدادی از دانش آموزان ۵۷ مدرسه در استانهای مختلف کشور مسموم شده اند که هدف از آن ایجاد استرس و ناامیدی و تحریک دانش آموزان دختر است.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و اغتشاشات و اعتراضات اخیر، فعالیت آموزشی در مدارس را در کشور مختل کرده بود و امروز تعطیلی مدارس به بهانه ترس دانش آموزان از مسمومیت، توطئه دیگری است تا جایگاه و آبروی دختران را تخریب کنند.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: دانش آموزان همان فرزندان فکری و فرهنگی معلمان هستند و با توجه به اینکه مدارس در اختیار این عزیزان است باید بیشتر هوشیار باشند و مراقبت کنند.

ماموستا قادری ادامه داد: زنان و دختران در کشور ما اگرچه مظلوم واقع شده اند اما دارای جایگاه و احترام هستند و تکریم آنان وظیفه آحاد جامعه است.

شهرستان مرزی پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha