کمیته امداد امسال یک هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان به مددجویان کرمانشاه پرداخت

کرمانشاه_ایرنا_ مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: این نهاد در ۱۱ ماه گذشته مبلغی بالغ بر هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مددجویان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پیمان ترکمانه» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه بیان داشت: امسال موفق شدیم هزار و ۵۰۰ مددجو را که در سالهای قبل با پرداخت تسهیلات برایشان شغل ایجاد کرده بودیم ، خودکفا کنیم.

او افزود: برخی از این افرادی که خودکفا شده اند امروز خود جزو کسانی هستند که به نیازمندان کمک می کنند.

ترکمانه گفت: ۲۰ درصد خدمات کمیته امداد از محل کمک های مردمی و ۸۰ درصد از محل کمک های دولت و مجلس است.

افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ دیگر موضوعی بود که این مقام مسوول به آن اشاره کرد.

او افزود: سال آینده به خانواده های یک نفره ۷۶۴ هزار تومان، خانواده های ۲ نفره بک میلیون و ۹۲ هزار تومان، خانواده های سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و در نهایت به خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان مستمری پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه بر استفاده از تکنولوژی های روز برای خدمات دهی به نیازمندان تاکید کرد و گفت: امروزه ما خدمت را به منزل نیازمندان برده ایم و این افراد در دورترین روستاها نیز با یک دستگاه تلفن همراه بدون نیاز به مراجعه جضوری می توانند خدمات دریافت کنند.

ترکمانه همچنین با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: در این روز برای ترویج فرهنگ احسان میزبان دانش آموزان خواهیم بود.

وی همچنین از برپایی ۱۱۰ پایگاه در ۱۸ اسفند روز جشن نیکوکاری خبر داد و از نیکوکاران خواست تا در این روز نیازمندان استان را یاری کنند.

به گزارش ایرنا، اکنون ۸۲ هزار خانوار با بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه و مابقی در مناطق شهری زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha