۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 85046372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ نفر از جوانان فعال در حوزه های فرهنگی و دینی شهرستان خمام تجلیل شدند

رشت - ایرنا – بیش از ۳۰ نفر از جوانان و بانوان فعال در حوزه های مختلف فرهنگی و دینی شهرستان خمام تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این آئین که درمحل دفتر امام جمعه شهرستان وبا حضور فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان خمام برپا شد و طی آن امام جمعه این شهرستان در سخنانی با ارج نهادن به تلاش ها و زحمات جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی گفت: خمام دارای پیشینه فرهنگی بسیار خوب و ظرفیت بالایی در این بخش است.
حجت الاسلام هادی حبیبی بر توجه بیشتر به ظرفیتها جوانان و بهره گیری از توان آنان تاکید کرد و گفت: جوانان سرمایه های عظیم و سرنوشت ساز کشور هستند که همواره باید مورد توجه قرار گیرند.
امام جمعه خمام با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای از بین بردن این سرمایه های عظیم خاطرنشان کرد: امروز دشمن با انواع هجمه های فرهنگی درصدد است که استعداد، شور و نشاط را از جوانان بگیرد و آنان را به سوی بی هویتی و مصرف گرایی سوق دهد.
وی همچنین افزود: جوان سهم بسیار مهم و بزرگی در ابعاد جامعه دارد و نباید این نقش مهم در جامعه کنونی کم اهمیت جلوه داده شود.
حجت الاسلام حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه تاریخی شهرستان خمام گفت: این منطقه همواره دارای شخصیت های برجسته ای مانند ملا محمدخمامی بوده که از رهبران دینی دوران مشروطه محسوب می شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خمام افزود: حاج ملا محمد خمامی متولد ۱۲۰۰ خورشیدی، مرجع تقلید و رهبر دینی مردم گیلان و از مخالفان مشروطیت بود که به شیخ فضل‌الله نوری پیوست.
در پایان بیش از ۳۰ نفر از جوانان و اعضای شرکت کننده در آئین اعتکاف و همچنین فعالان ستاد نماز جمعه شهرستان خمام با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد.
همچنین همزمان با سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، آئین جشن نیکوکاری با حضور جمعی از مردم و مسئولان خمام در مرکز این شهرستان برگزار گردید.
شهرستان خمام با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۷ کیلومتری و نزدیکترین شهر به مرکز استان گیلان (رشت) است.
شهر خمام در مسیر ارتباطی دو شهر بزرگ و توریستی استان گیلان یعنی رشت و بندر انزلی واقع شده‌است و به عبارتی مسیر بین‌المللی و ترانزیتی مرکز استان گیلان به سمت بزرگترین بندرِ شمالِ کشور یعنی بندرانزلی از این شهرستان می‌گذرد از این رو بزرگراه رشت به خمام به عنوان یکی از جادهٔ های پرتردّد استان معرّفی شده. است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha