۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85046436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا سه شهروند روسیه را به بهانه آزار سیاستمدار مخالف پوتین تحریم کرد

نیویورک – ایرنا- ایالات متحده آمریکا روز جمعه تحریم هایی را علیه سه شهروند روسه به بهانه نقض جدی حقوق بشر علیه "ولادیمیر کارا مورزا"، سیاستمدار مخالف روس وضع کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که افراد تحریم شده شامل النا آناتولیونا لنسکایا، آندری آندریویچ زاداچین و دانیلا یوریویچ میخیف می شود.

گفته می شود این سیاستمدار مخالف دولت پوتین سال گذشته پس از سخنرانی علیه جنگ در اوکراین دستگیر شد.

کارا مورزا یک شهروند دو تابعیتی انگلیسی و روس است که در مراسم تشییع جنازه سناتور آمریکایی جان مک کین در سال ۲۰۱۸ شرکت داشت و از دستیاران نزدیک بوریس نمتسوف رهبر مخالفان در روسیه بود که در سال ۲۰۱۵ در مرکز مسکو به ضرب گلوله کشته شد.

کارا مورزا دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بطور ناگهانی بیمار شد و سرویس‌های امنیتی روسیه را متهم کرد که او را مسموم کرده اند. در هر دو مورد بیماری وی به کما رفت و در نهایت بهبود یافت.

مسکو نقش خود را در بیمار شدن مورزا رد کرده است.

به گزارش ایرنا، دولت جو بایدن در سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین، مجموعه ای از تحریم های جدید علیه مسکو وضع کرد. آمریکا و متحدان آن در گروه هفت، ۲۰۰ فرد و نهاد روسی از جمله ۱۲ موسسه مالی و بخش‌های دفاعی، فناوری و معدن روسیه را تحریم کردند. برخی از افراد تحریم شده در خارج از روسیه و در اروپا، آسیا و خاورمیانه حضور دارند.

علاوه بر این، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیت های صادراتی علیه ۹۰ شرکت مرتبط با روسیه از جمله برخی شرکت های چینی اعلام کرده است.

این وزارتخانه ادعا کرده که این محدودیت ها به دلیل کمک به روسیه برای دور زدن تحریم ها معرفی شده اند.

این اقدام وزارت بازرگانی آمریکا صادرات کالا و فناوری آمریکا مانند ریزتراشه ها را به روسیه و کشورهای ثالث که با روسیه تجارت می کنند، محدود می کند.

دولت آمریکا اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از استفاده ارتش روسیه از قطعات پهپادهای ایرانی انجام خواهد داد.

بایدن همچنین در دستوری تعرفه بیش از ۱۰۰ نوع از محصولات فلزی با تمرکز بر آلومینیوم، مواد معدنی و محصولات شیمیایی روسیه را افزایش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha