۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85046469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسکو: حملات سایبری غرب علیه روسیه ۶۵ درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- دمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر روسیه گفت که حملات سایبری غرب علیه سامانه‌های اطلاع‌رسانی این کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، چرنیشنکو جمعه در دیداری با دانشمندان جوان روسی در شهر «اوفا» گفت: غرب تلاش زیادی می‌کند تا همه قابلیت‌های سایبری خود را برای حمله به سامانه‌های اطلاع‌رسانی و محصولات اطلاع‌رسانی متمرکز کند.

وی افزود: قطعا حملات علیه ما ادامه خواهد یافت. ما در سال گذشته میلادی شاهد افزایش ۶۵ درصدی حملات سایبری بودیم.

به نوشته اسپوتنیک، حملات سایبری علیه روسیه پس از آغاز حمله به اوکراین افزیش یافته و مسکو هشدار داده است که اقدامات تهاجمی علیه زیرساخت‌های حیاتی و نهادهای دولتی این کشور با اقدامات متقابل و هدفمند روبه‌رو خواهد شد.

این در حالی است که غربی‌ها نیز نسبت به حملات سایبری روسیه علیه زیرساخت‌های حیاتی هشدار داده‌اند.

نانسی فزر وزیر کشور آلمان دوشنبه در مصاحبه با گاردین با بیان اینکه حملات هکرهای طرفدار روسیه افزایش یافته است، افزود: خطر فعالیت‌های جاسوسی و خرابکاری مورد حمایت و با هدایت دولت روسیه بسیار زیاد است.

وی از دولت فدرال برلین و دولت‌های منطقه‌ای خواست به منظور جلوگیری از حملات سایبری روسیه با یکدیگر همکاری کنند و توانایی‌های خود را توسعه دهند.

روزنامه واشنگتن تایمز نیز نوشت: جامعه اطلاعاتی آمریکا به بهانه مقابله با مهاجمان سایبری روسیه در اوکراین با شرکتهای فناوری این کشور همکاری می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha