۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85046552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: ناتو امنیت آسیا-اقیانوسیه را تضعیف می‌کند

تهران- ایرنا- ایگور مورگولوف سفیر روسیه در چین گفت که کشورهای عضو ناتو قصد دارند حضور خود را در آسیا-اقیانوسیه افزایش داده و زیرساخت‌های امنیتی باثبات این منطقه را تضعیف کنند.

به گزارش ایرنا، مورگوفوف در مصاحبه‌ای با تلویزیون مرکزی چین که جمعه پخش شد، اظهار کرد: پیمان آتلانتیک شمالی سال گذشته اعلام کرد که اکنون تمام دنیا به منطقه محل مسئولیت این سازمان تبدیل شده است.

وی افزود: ناتو اساسا برای تضعیف سیستم امنیتی باثبات منطقه آسیا-اقیانوسیه تلاش کرده و جایگزین جدیدی برای آن ارائه می‌دهد که به ناتو و ساختارهای بلوک‌بندی شده متکی است.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد که ساختارهای بلوکی مانند AUKUS که یک گروه مشارکتی سه‌جانبه میان استرالیا، انگلیس و آمریکاست، در منطقه آسیا-اقیانوسیه ظاهر شده‌اند.

مورگولوف اظهار کرد: این گروه با هدف ایجاد ناوگان هسته‌ای برای استرالیا تشکیل شده اما هدف نهایی آن ایجاد جای پایی برای ناتو در منطقه است.

وی افزود: تجربه ما نشان می‌دهد که حضور ناتو هیچ خیری نخواهد داشت. این ائتلاف یک بلوک دفاعی نیست بلکه یک بلوک نظامی است که فقط در جهت تضعیف صلح و ثبات منطقه آسیا-اقیانوسیه عمل می‌کند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بهمن ماه با هدف تقویت روابط خود با کشورهای شرق آسیا و گسترش همکاری‌ها علیه چین به ژاپن و کره جنوبی سفر کرد.

وی در سفر به سئول خواستار تقویت همکاری امنیتی ناتو و کره جنوبی برای مقابله با فعالیت‌های نظامی چین و تهدیدهای جهانی شد.

وی گفت: ما باید مشارکت میان ناتو و کره جنوبی را تقویت کنیم زیرا امنیت ما بیش از پیش در هم تنیده شده است. آنچه در آسیا و هندواقیانوسیه رخ می‌دهد برای اروپا و ناتو مهم است.

استولتنبرگ در ژاپن نیز تاکید کرد، چین به طور قابل توجهی در حال تقویت نیروهای نظامی خود از جمله سلاح‌های هسته‌ای برای قلدری علیه همسایگان و تهدید تایوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha