بخش عمده‌ گام دوم انقلاب به جوانان اختصاص دارد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه روز جوان را تبریک گفتند و اظهار داشتند که بصیرت شرط انتخاب راه است و بخش عمده‌ای از چشم‌انداز تبیین شده در گام دوم انقلاب به جوانان اختصاص دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در پیام جواد قناعت به مناسبت روز جوان به این کلام مقام معظم رهبری اشاره شد که "امیدهای آینده‌ کشور شما جوانان هستید و در میان جوانان کشور، پرانگیزه‌ترین‌ها و با ایمان‌ترین‌ها بیشترین امیدها را برای این کشور و برای این ملت به وجود می‌آورند".

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی جوانان این مرز و بوم در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی از همان دوران پیروزی شکوهمند ‌انقلاب اسلامی و هنگامه نابرابر ۸ سال دفاع مقدس تا شرایط موجود که تمام ابرقدرت‌های دنیا با دست یازیدن به هر نیرنگ و دسیسه‌ای، ‌عزت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را هدف گرفته‌اند، همواره مشهود و هویدا بوده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی با پشتوانه عظیم توکل به معنویات الهی و با بهره‌گیری از دریای بی منتهای منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله)، همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هسته‌ای، ‌ورزشی، فرهنگی و صنعتی توانمندی خود را به مرحله بروز و ظهور رسانده‌اند، چه اگر این نبود بخش عمده‌ای از چشم‌انداز تبیین شده در گام دوم انقلاب به جوانان اختصاص نمی‌یافت.

وی تصریح کرد: بدون تردید آنچه امروزه به عنوان توانمندی‌های علمی، پژوهشی، صنعتی و فرهنگی ایران اسلامی به جهانیان معرفی می‌شود، هنر توان و خلاقیت جوانان اندیشمند و متعهدی است که با خودباوری و تکیه بر توان داخلی، گام‌های بلندی در مسیر سرفرازی و استقلال کشور عزیزمان برداشته‌اند تا بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تا مرز ناامیدی و شکست عقب برانند.

قناعت گفت: قاب زرین تاریخ انقلاب اسلامی همچنین تصاویری بی‌بدیل از حماسه‌ آفرینی‌های جوانان ایرانی را در قلب خود جای داده و جانفشانی‌ها و رشادت‌های حججی‌ها و علی‌وردی‌هایی را به تصویر کشیده است که در عنفوان جوانی، چراغ راه حق‌شناسان در سراسر دنیا شده‌اند و کشور همواره به این ذخایر ارزشمند خود ‌افتخار کرده است.

وی افزود: اینجانب ضمن تبریک میلاد مسعود جوان برومند کربلا حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان به همه جوانان ایران اسلامی به ویژه در استان خراسان جنوبی، از درگاه خداوند متعال برای همه جوانان متعهد، سختکوش و انقلابی، سلامتی و پیروزی در عرصه‌های گوناگون را مسئلت دارم. امید که با یاری خداوند بلندمرتبه بیش از پیش شاهد مشارکت جوانان استان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشیم تا به زودی خراسان جنوبی همچون اختری تابناک در آسمان توسعه، تعالی و پیشرفت کشور، خوش بدرخشد.

جوانی؛ چهارراه زندگی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در پیامی به مناسبت روز جوان با بیان این مطلب که "وَ لَسنا علی الحق؟ " اظهار داشت: جوانی برابر با چهارراه زندگی است که انتخاب سر این چهارراه نتیجه دو عالم را رقم می‌زند. جوان؛ تمامش نیرو، تمام استعداد، هیجان، احساس و عاطفه، آرمان و آرزوست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: اما از کدام راه برود؟ در انتخاب راه بصیرت و تجربه شرط کار است.

وی در این پیام نوشت: تا اگر به این دو شرط توجه کرد به صورت طبیعی محصول تلاشش، همان باشد که باید. و عمل صالح به این گفته می‌شود پس تبریک روز جوان و تحققِ برکتِ عمر، شامل صالحان خواهد بود.

امام جمعه بیرجند افزود: جوانان عزیز مبارکتان باد که الگویتان، آن شبیهِ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم یعنی علی اکبر امام حسین علیه السلام است.

وی بیان کرد: ثُبات قدم و اراده مستحکم و یقینِ بما یعلم؛ نشان از استفهام انکاری است که «اذا لا نبالی بالموت» را  به دنبال دارد. یعنی همه مسائل در این دستورالعمل حل شده است و تردید جا ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با ذکر «لِمِثل هذا فَلیَعمَلِ العامِلون» گفت: بنابراین جا دارد همه‌ی تلاش‌گران برای چنین هدف مقدسی تلاش کنند.

یازدهم ماه شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم رسمی کشور روز جوان نام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha