۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85046603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار دامپزشکی کردستان نسبت به عرضه غیربهداشتی گوشت

سنندج- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی کردستان از افزایش عرضه و مصرف گوشت حاصل از کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی در استان خبر داد و از شهروندان خواست مراقب باشند.

مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بررسی‌ها و بازدیدهای انجام شده در هفته های اخیر و پس از افزایش قیمت گوشت قرمز، موارد کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی دام از جمله اسب در سطح استان افزایش یافته است و بیم آن می‌رود در آینده نزدیک موارد بیماری های مشترک بین انسان و دام در سطح استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی (قصابی های خانگی) هیچ گونه نظارتی قبل، حین و پس از کشتار وجود ندارد، از مردم از مصرف این گوشت‌ها خودداری و نسبت به تهیه گوشت مورد نیاز خود از مراکز مجاز (دارای مهر دامپزشکی) اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: در تمام کشتارگاه های دام استان ناظران دامپزشکی مستقر هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۲۹۷ کیلوگرم گوسفند و بره، ۲ هزار و ۱۲ کیلوگرم بز و بزغاله و ۴۱ هزار و ۸۲۸ کیلوگرم گاو و گوساله بیمار و غیرقابل مصرف قبل از ورود به سفره مردم، حذف شد.

ورمقانی تاکید کرد: در کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی، هیچ نظارتی وجود نداشته و سوداگران با تبلیغات دروغین نسبت به کشتار و فروش دام های مردار و بیمار اقدام می‌کنند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی کردستان از امروز شنبه ۱۳ اسفند ماه طرح تشدید نظارت بهداشتی را آغاز کرده و از مردم درخواسته است موارد کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی انواع دام از جمله اسب را به سامانه پیغامگیر شبانه روزی ۱۵۱۲ و یا شماره همراه ۰۹۱۸۳۷۹۲۳۵۰ اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha