ویروس تاج‌دار دست از سر مازندران بر نمی‌دارد/ فوتی‌های کرونایی دوباره شروع شد

ساری- ایرنا- افزایش آمارهای کرونا از قبیل افزایشی شدن تعداد شهرهای به نسبت پرخطر، مثبت شدن نمونه گیری‌ها، بستری شدگان و ثبت فوت براثر بیماری کووید ۱۹ بعدِ مدتها، بیانگر این است که این بیماری همچنان دست از سر مازندرانی بر نمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پس از مدتها یکی از شهرها در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی کشور از ۶ به ۱۳ شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۴ به ۱۱۸ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۸ به ۳۱۶ شهر کاهش یافت. براساس این گزارش، تعداد شهرهای نسبتا پرخطر مازندران از ۶ به هفت شهر افزایش یافته است و در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گلوگاه، بهشهر، جویبار، سوادکوه شمالی، عباس آباد، تنکابن و رامسر هفت شهر نسبتا پرخطر کرونایی مازندران هستند.

از سویی تعداد نقاط وضعیت عادی نیز از ۱۶ هفته گذشته به ۱۵ شهرستان کاهش یافته است و نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، بابل، بابلسر، فریدونکنار، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت در وضعیت آبی قرار دارند.

از ۱۹ شهریورماه با آبی شدن بابل و بابلسر، مازندران به گردونه استان های کم خطر کرونایی پیوست و این وضعیت تا مدتها ادامه داشت.

به طوریکه برخی هفته ها در این مدت تعداد نقاط پرخطر به رنگ نارنجی یا قرمز و نسبتا پرخطر به رنگ زرد به اندازه سه یا چهار شهر کاهش یافت موضوعی که برای مازندران به عنوان استان همواره درگیر کووید ۱۹ از اهمیت زیادی برخوردار بود.

این شرایط با ثبات به مدت حدود ۲۳ هفته در مازندران تداوم داشت و در برابر رنگ نارنجی ایستادگی کرد اما از ۲۳ دی ماه با زرد رنگ شدن هشت شهر به یکباره بر تعداد شهرهای این رنگ استان اضافه شد و زنگ خطر کرونا در مازندران دوباره به صدار در آمد به طوریکه یک هفته پس از آن تاریخ در ۱۵ بهمن سوادکوه به رنگ نارنجی درآمد و پیش بینی ها در خصوص ورود دیگر شهرهای مازندران به محدوده رنگ پُرخطر کرونایی محقق شد.

باقیماندن در این شرایط تا هفته های گذشته نیز ادامه داشت و سوادکوه پرچمدار تنها شهر نارنجی کشور را در اختیار داشت.

با خروج سوادکوه از وضعیت رنگ نارنجی این انتظار را ایجاد کرد که کرونا در مازندران کمرنگ تر شود اما با افزایش تعداد شهرهای بدون رنگ این انتظار به واقعیت محقق نشده است اما آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل از ابتدای اسفند ماه تاکنون بیانگر تغییر وضعیت کووید ۱۹ در استان است و در این مدت چهار مورد فوتی در استان براثر ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

با توجه به اینکه مازندران بیشتر از ۴۰ روز فوتی براثر ابتلا به این بیماری نداشته است وقوع این تعداد فوتی از این حیث قابل توجه است.

ویروس تاج‌دار دست از سر مازندران بر نمی‌دارد/ فوتی‌های کرونایی دوباره شروع شد

افزایش بستری کرونا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی های هفتگی آمارها نشان می دهد در تعداد افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و نیز تعداد بستری های این بیماری افزایش یافته است.

عباس علیپور افزود: علاوه بر این در اسفند ماه بعد از مدتها فوتی بیماران کرونایی در مازندران ثبت شد که ۲ مورد از این فوتی ها مربوط به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی اصلی ترین عامل برای جلوگیری از ابتلا و گسترش این بیماری به شمار می رود، ادامه داد: ذهنیت و تصور جامعه مبنی بر از بین رفتن بیماری باعث شده تا این پروتکل ها جدی گرفته نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: همین نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی باعث شده تا علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان، فوت نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کووید ۱۹ از جمله بیماری هایی به شمار می رود که راه مقابله با آن با پیوست رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است.

بنا به اعلام دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته۱۳ بیمارتازه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر مجموعه این ۲دانشگاه بستری شدند و در حال حاضر مجموع بیماران مبتلا به کرونا ویروس بستری در مراکز درمانی مازندران به ۶۲ نفر رسید که از این تعداد ۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همچنین در این مدت فوتی براثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران به ثبت نرسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha