۳۵ میلیارد ریال به ساماندهی گلزار شهدای کردستان تخصیص یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان، ۳۵ میلیارد ریال به ساماندهی گلزار شهدای کردستان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا شهسواری روز شنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدا، تکلیف شده است در سه سال گلزارهای شهدا برای همیشه ساماندهی شود و براین اساس این کار باید تا سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسد.

وی افزود: با تخصیص این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان، کار ساماندهی گلزارها امسال شروع می‌شود و سعی می کنیم طبق برنامه ای که تکلیف شده است برنامه را پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه در حال حاضر گلزار شهدای بانه به صورت کامل ساماندهی شده است، یادآور شد:از میان شهرهای استان، شهرستان مریوان در زمینه ساماندهی گلزار شهدا نیازمند توجه جدی و ویژه است.

۶ هزار نفر از جامعه ایثارگری کردستان فاقد شغل هستند

مدیرکل بنیاد شهیدکردستان در ادامه گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان دارای تحصیلات دانشگاهی در استان فاقد شغل هستند، ضمن اینکه در حوزه تسهیلات اشتغال نیز در استان اقدام زیادی برای جامعه هدف انجام نشده است.

شهسواری با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی در سال آینده گفت: امید می رود در قالب این آزمون‌ها شاهد فراهم شدن زمینه استخدام تعدادی از جامعه ایثارگری استان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از ادارات در زمینه تبدیل وضعیت جامعه‌ ایثارگری کم‌کاری می کنند، اظهار کرد: بنیاد شهید برای تحقق کامل این مهم پیگیری حقوقی لازم را انجام خواهد داد.

استان کردستان بیش از پنج هزار شهید انصار و ۶ هزار شهید مهاجر، ۹ هزار جانباز و بیش از یک هزار آزاده سرافراز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha