جلوگیری از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز با تولید تراکتور شالیزار

تبریز - ایرنا - مدیرعامل گروه تراکتورسازی تبریز گفت: این شرکت با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار از خروج سالانه ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مصطفی وحیدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نیاز شالی کاران کشور به این نوع تراکتور صرفا از محل واردات تامین می شد، افزود: با دستیابی این شرکت به فناوری مذکور نیاز آنان در داخل کشور تامین می شود.

وی اظهار کرد: تراکتور شالیزار در سبد تولیدات این شرکت و کشور خالی بود که به همت محققان واحد تحقیق و توسعه تراکتورسازی ایران طراحی شده و به زودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی با اشاره به اینکه به زودی از این تراکتور رونمایی می شود، گفت: با تولید این نوع تراکتور، ایران در کنار معدود تولید کنندگان تراکتورشالی زار مانند آمریکا، ژاپن، کره، چین و هند قرار گرفته است.

وحیدزاده، با تاکید بر اینکه با دستیابی به تولید تراکتورشالیزار در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع تراکتور در دنیا پیوست، ادامه داد: این تراکتور داری ویژگی های ۴۵ اسب بخار توان، وزن سبک برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، ضد آب و دارای واتر پمپ و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورهاست.

به گزارش ایرنا، تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می باشد.

این شرکت در زمان کنونی ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می کند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۴۱ میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات انواع ترکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha