رفع مشکل سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی پایتخت/ افتتاح بیش از ۱۰۰ طرح عمرانی

تهران - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: مشکل سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی پایتخت در این دوره رفع شد و تعداد این طرح ها تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ طرح می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباش شعبانی روز شنبه در چهلمین رویداد امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از مدیریت شهری طرح های عمرانی که سال های سال معطل مانده بود ساماندهی شد و به نظر می رسد تعداد طرح های عمرانی پایتخت تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ طرح برسد.

وی تاکید کرد: حدود ۹۰ درصد مردم پایتخت روزانه مسیرهای اضافی را طی می کنند و هدف ما این است که با افتتاح طرح ها راه مردم کوتاه تر شود.

شهردار منطقه ۲۲ نیز درخصوص جزییات این طرح عمرانی گفت: طول طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا و خیابان شهید زینعلی ۷۵۰ متر مربع است و ویژگی این ۲ محلی بودن آن است.

حمید رضا حاجوی افزود: بهره برداری از این طرح موجب کاهش مسافت تردد خودرو شهروندان محله هوانیروز، شهرک گلستان و شهرک یاس خواهد شد به طوری که موجب کاهش ۲۵ کیلومتری تردد خودروها با بهره برداری از تقاطع شهید همدانی به بلوار کاج و گلها می شود.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: با راه اندازی تقاطع بزرگراه شهید همدانی به بلوار کاج سرعت خدمات رسانی خودروهای امدادی به شهروندان در زمان بحران مطلوب تر خواهد شد همچنین با تکمیل و گشایش تقاطع خیابان گلها، این خیابان از بن بست خارج شده و دسترسی ‌شهروندان ساکن در این محدوده تسهیل خواهد شد.

حاجوی عنوان کرد: قبل از بهره برداری از این محور تردد خورودیی شهروندان از محور شرقی بزرگراه شهید همدانی به محلات مرکزی این منطقه از مسیر بلوار دهکده المپیک، میدان المپیک، بلوار صدرا و خیابان هوانیروز بوده که این طول مسیر موجب افزایش بار ترافیکی در میدان المپیک و خیابان هوانیروز را در برداشت.

وی تاکید کرد: این طرح در مدت زمان پنج ماه توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اجرایی و عملیاتی شد.

کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر با افتتاح طرح شهید همدانی و کاج
مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران گفت: مسیر طرح شهید همدانی و کاج حدود ۴۰ کیلومتر حرکت ترافیکی را بهبود می‌بخشد که درواقع با حدود هشت درصد احداث مسیر به عدد ۴۰ کیلومتری کاهش مسیر و آلایندگی رسیدیم.

مسعود حق لطفی در این مراسم گفت: در هنگام افتتاح اتوبان شهید همدانی تاکید و فشار به این سمت بود که ابتدا اتوبان به بهره برداری برسد و در سالهای بعد تقاطع‌ها افتتاح شود.

‌وی افزود: به دلیل موضوعات مالکیتی خیلی از این نقاط تکمیل نشد و در دوره ششم مدیریت شهری با تاکید مجموعه شورا و معاونت عمرانی قرار بر تکمیل این تقاطع ها شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران ادامه داد: با تکمیل طرح شهید همدانی با توجه به نقاط جاذب سفر شامل شهرک های مسکونی، درمانی، مراکز نظامی و تفریحی، مسیر دسترسی شمال به جنوب و در آینده جنوب به شرق هم به افتتاح می‌رسد و باعث کاهش ۱۵ کیلومتری مسیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاک برداری و سه هزار و ۷۰۰ تن اجرای آسفالت با رتبه بندی ۱۵۰ را داشتیم که امیدواریم با اجرای این طرح دسترسی به جنوب مسیر امکان پذیر شود.

شهروندان تهرانی روزانه ۷۰۰ کیلومتر مسیر اضافه طی می کنند
همچنین رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مردم تهران روزانه نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر مسافت اضافه طی می کنند و شهرداری تهران تلاش دارد با افتتاح طرح های عمرانی نواقص ترافیکی را کاهش دهد.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: خواهشی که از مدیریت شهری دارم این است که نحوه برنامه ریزی و اقدام در حوزه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۲ به دلیل بارگذاری جمعیت زیاد، توریستی بودن و شرایط توسعه‌ آن در آینده، به گونه‌ای باشد که معضلات سایر نقاط شهر تهران در این منطقه مشاهده نشود لذا توسعه حمل‌ونقل ریلی روی زمین که هزینه کمتری دارد باید در دستور کار قرار بگیرد و نیاز است تا حمایت‌های لازم در این راستا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه حمل و نقلی باید به گونه ای باشد که جمعیتی که به منطقه ۲۲ اضافه می شود را جوابگو باشد و مردم کمتر با خودروی شخصی در محورها حضور داشته باشند.

سردار حمیدی تاکید کرد: در آخر هفته ها و ایام مختلف سال گره های ترافیکی و شرایط پارک ماشین ها در منطقه ۲۲ مانند مرکز شهر است و با اصلاحات حمل و نقلی این نقص باید بر طرف شود.

ورود ۳ هزار دستگاه اتوبوس نو به پایتخت
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایط خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی قرار نداریم و شاهد ترافیک سنگینی در مسیرهای شهری به ویژه بزرگراهی هستیم.

مهدی چمران افزود: همکاران در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انعقاد قرارداد خرید اتوبوس های جدید را از امروز آغاز کردند که امیدواریم حداقل سال آینده سه هزار دستگاه اتوبوس را وارد شهر تهران بکنیم البته این میزان اتوبوس نیز پاسخگوی نیاز شهر تهران نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی فعالیت شورای چهارم در سال ۹۶ نزدیک به سه هزار دستگاه اتوبوس تحویل مدیریت شهری پنجم شد افزود: این آمار در سال ۱۴۰۰ و در بدو آغاز به کار شورای ششم به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تقلیل پیدا کرده بود که در این مدت نیز با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ستگاه اتوبوس رسیده است.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در سال ۹۶ خرید یک دستگاه اتوبوس دو کابین ۸۰۰ میلیون تومان محاسبه می‌شد اما هم اکنون برای خرید یک دستگاه اتوبوس تک کابین داخلی حداقل باید پنج میلیارد تومان هزینه پرداخت شود و برای خرید اتوبوس دو کابین باید بیش از ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان هزینه شود.

وی به لایحه بودجه شهرداری تهران در سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: این لایحه با رقم ۷۸ هزار میلیارد تومان به شورای شهر تهران ارسال شد که در شورا با مطالعاتی که انجام شد این رقم به ۶۵ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد ولی در بودجه شهرداری تهران تاکید شد که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط برای حوزه حمل و نقل عمومی در سال آینده اختصاص یابد.

چمران با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده افزود: این رقم در سال آینده به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته ضمن اینکه بر اساس آخرین آمار انجام شده میزان زیادی از بودجه امسال شهرداری تهران محقق شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه شهید همدانی و سایر بزرگراه‌های بزرگ تهران نیز گفت: این طرح ها در سال ۹۶ و بعد از آن به بهره‌برداری رسید اما در آن مقطع به دلیل برنامه‌ریزی جهت افتتاح بزرگراه‌های اصلی؛ بهره‌برداری از دسترسی‌ها به تعویق افتاد و در این دوره از مدیریت شهری بنا داریم دسترسی‌های بزرگراه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم تا شرایط بهتری جهت تسهیل رفت و آمد شهروندان فراهم شود.

چمران خاطرنشان کرد: افتتاح این ۲ طرح مهم در منطقه ۲۲ باعث می‌شود که ۴۰ کیلومتر مسیر تردد شهروندان کمتر شود و انتظار داریم وزارت نفت نیز به میزان صرفه‌جویی که در بخش بنزین در این بزرگراه‌ها انجام می‌شود به همان میزان کمک‌هایی را به شهرداری تهران داشته باشد همچنین در چند روز آینده نیز چند ایستگاه از مترو در پایتخت به بهره‌برداری خواهد رسید و این موارد موجب صرفه‌جویی در مصرف بنزین در شهر تهران خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha