۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۵۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85047661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار رئیس امارات و نخست وزیر ایتالیا / تحولات منطقه محور گفت وگوها

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، رئیس امارات متحده عربی با نخست وزیر ایتالیا دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه و جهان گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام)، شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در کاخ «الشاطئ» در ابوظبی دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس امارات و نخست وزیر ایتالیا در این دیدار اعلام کردند که روابط خود را به سطح یک مشارکت راهبردی ارتقا و همکاری‌ها را در زمینه‌های مرتبط با انرژی و دفاع تعمیق خواهند داد.

دو طرف در این دیدار همچنین از امضای پیش‌نویس بیانیه‌ای مبنی بر افزایش همکاری در زمینه مسائل اقلیمی و آب و هوایی و نیز امضای یادداشت تفاهمی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و انرژی‌های نو و ارتقای امنیت انرژی خبر دادند.

رئیس امارات متحده عربی و نخست وزیر ایتالیا در ادامه تعدادی از مسائل و تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بن زاید و ملونی تاکید کردند که گفت‌ وگو و اولویت دادن به راه‌حل‌های دیپلماتیک و همکاری راهی برای رسیدگی به بحران‌ها و موضوعات مختلف و ارتقای ثبات و امنیت است.

رئیس امارات در این دیدار همچنین با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه روابط با ایتالیا، گفت: روابط بین امارات و ایتالیا عمیق است.

وی در ادامه بر آمادگی کامل برای همکاری با این کشور در سطح منطقه و جهان، با هدف رسیدن به ثبات و توسعه تاکید کرد.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این دیدار بر تمایل کشورش برای تقویت روابط و همکاری‌های مشترک با امارات تاکید کرد.

ملونی گفت: دو کشور بر حل بحران‌ها و اختلافات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز، گفت‌ وگو و مذاکره توافق دارند.

اوایل بهمن ماه نیز شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی با «آنتونیو تاجانی» همتای ایتالیایی خود تلفنی صحبت کرده بود.

وزیران خارجه امارات متحده عربی و ایتالیا در این تماس درباره آخرین تحولات منطقه و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداخته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha