شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش کانی‌برازان مهاباد دستگیر شد
عکس تزیینی است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت در حوزه استحفاظی تالاب بین‌المللی و پناهگاه حیات وحش «کانی‌برازان» این شهرستان موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف شدند.

فاروق سلیمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره در حین گشت و کنترل مستمر و شبانه روزی و حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت در پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان یک متخلف شکار را دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از این متخلف یک قبضه اسلحه مجاز و رشته فشنگدان، هفت لاشه اردک تاجدار و سه لاشه چنگر نوک سفید کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: در این فصل پرندگان آبزی و کنارآبزی مشغول لانه سازی و جفت‌آوری هستند و شکار و اقداماتی دیگر برای نامن کردن محل زندگی آنها، باعث کوچ به مناطق دیگر و زیان های جبران ناپذیری برای محیط زیست دارد.

وی با اشاره به اینکه این فرد متخلف با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: مأموران یگان حفاظت با همکاری دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش مناطق تحت مدیریت اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید غیرمجاز، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست، متخلفان را شناسایی و برابر قانون با آنها برخورد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش کانی‌برازان مهاباد دستگیر شد

این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصربه فرد خود در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد، به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان‌غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شد.

در مهاباد علاوه‌بر تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی»، تالاب‌ دایمی حسن‌خان و تالاب‌های فصلی گروس، داشخانه و قره‌قشلاق نیز در این فصل میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی هستند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha