شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد سرخس در پویش اهدای خون

مشهد- ایرنا- رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: ۵۴۱ نفر از کارکنان و خانواده‌های صنعت گاز این مجتمع با اهدای خون، حیات دوباره‌ای به تعدادی از بیماران نیازمند بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی استان بخشیدند.

اسماعیل قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه سیار انتقال خون خراسان رضوی طی چهار روز در منطقه عملیاتی خانگیران حضور یافت و کارشناسان این سازمان خون اهدایی کارکنان پالایشگاه را گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین با اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامک و شبکه‌های اجتماعی به خانواده کارکنان عده‌ای از آنها در کلینیک غدیر شهرستان سرخس حضور یافتند و در این حرکت خداپسندانه شرکت کردند.

رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با توجه به مصرف زیاد خون در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای نجات جان بیماران، همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داریم و کارکنان پالایشگاه در مناسبتهای مختلف در این کار خیر حضور دارند.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت می کنند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس که بیشتر با نام "خانگیران" معروف است در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد و با تولید روزانه ۲ هزار تن گوگرد، قطب تولید گوگرد در خاورمیانه شناخته می شود و علاوه بر گوگرد، تولیدکننده گاز طبیعی، مایعات گازی و دیگر فرآورده ها از مخازن گازی این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha