۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۱۳
کد خبر: 85047848
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جوانان ۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به نقش جوان در پویایی جامعه، گفت: ۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

سیدمحمدتقی علوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان ابراز کرد: ۱۵۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته جوان در استان سمنان برنامه‌ریزی و بیشتر آنها برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری رویداد «جامعه‌پرداز» کشور به میزبانی سمنان با تمرکز بر سه مساله ازدواج، جمعیت و طلاق، از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان در استان سمنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اهداف و برنامه های رویداد «جامعه‌پرداز» کشور در این خطه، از شناسایی ۵۹۲ مجموعه و فرد فعال در عرصه های مختلف پس از انجام سه ماه کار در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۷ مجموعه در این حوزه فعالتر بودند و در مجموع ۱۲۳ مجموعه و ۱۴ فرد فعال مورد شناسایی قرار گرفت که ۳۰ مجموعه برای حضور به این رویداد استانی دعوت شدند.

علوی تاکید کرد: نسل جوان سرمایه‌های یک جامعه محسوب می‌شوند که سرمایه‌گذاری بر روی این قشر تضمین کننده پیشرفت و توسعه است و همه باید روی سرمایه گذاری نسل جوان، توجه ویژه‌ای داشته باشند و با این اقدام مهم بر امنیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه بیفزایند.

بیشتر بخوانید: مدیرکل ورزش و جوانان: ۲۶ خانه‌ ورزش روستایی در استان سمنان فعال است

جوانان ۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به تلاش‌ها برای رفع مشکلات جوانان افزود: این خطه در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به جمعیت جزو استان‌های‌ برتر کشور است.

به گزارش ایرنا، ۱۱ تا ۱۷ اسفند به‌عنوان هفته جوان و سال‌روز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) نیز تحت عنوان روز جوان نام‌گذاری شده است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

استان سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha