کلید یک‌هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد مازندران تحویل شد

ساری- ایرنا- همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز «احسان و نیکوکاری» امروز یکشنبه در مراسمی کلید یک هزار واحد مسکونی مددجویان این نهاد در مازندران به صاحبانش تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تحویل کلید واحدهای مسکونی محرومان کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد و همزمان با آن این در استانداری مازندران هم برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در آیین تحویل کلید این واحدهای مسکونی به صاحبانش در ساری گفت: این تعداد محرومان مازندران با همکاری و مشارکت بسیج و خیران استان ساخت خانه های آنها انجام شد.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه افزود: برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی علاوه بر مساعدت سه میلیارد ریالی، دو میلیارد ریال تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیارد ریال کمک بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) بازای هر واحد مسکونی پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: عملیات اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی مدد جویان کمیته امداد مازندران که از اوایل خرداد ماه امسال آغاز و طبق برنامه زمانبندی امروز تحویل مددجویان شد.

به گزارش ایرنا، طبق تفاهم نامه کشوری امسال ساخت ۴۰هزار واحد مسکونی روستایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با مشارکت و همکاری این نهاد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی آغاز شده است که امروز کلید ۲۳هزار واحد مسکونی به افراد تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران مستاجر هستند، گفت : در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران در اولویت ساخت و واگذاری مسکن هستند.

حجت الاسلام عالیشاه افزود : یک هزار و ۶۰۰ خانوار محروم دیگر هم در استان شناسایی شدند و مقدمات لازم برای ساخت مسکن این تعداد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه ۵۳۰ میلیارد ریال مستمری مددجویان این نهاد در مازندران پرداخت می شود، گفت: توانمندسازی خانوارها یکی از اولویت های کاری نهاد در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha