۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85047925
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح نوروزی سلامت محیط در خراسان رضوی آغاز شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85047925
طرح نوروزی سلامت محیط در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های نظارت نوروزی گروه سلامت محیط این دانشگاه با توجه به دستورالعمل فرمانداری از امروز چهاردهم اسفند ماه و همزمان با آغاز ایام چراغ برات در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی آغاز شده است و تا یک ماه ادامه دارد.

محمد باباخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این ایام ۴۵۰ بازرس سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند و در کنار آن از ظرفیت دیگر مجموعه‌ها به ویژه در زمان‌های خاصی همچون اجرای طرح نوروزی بهره‌مند خواهیم بود.

وی ادامه داد: نظارت‌های ویژه این ایام از نانوایی‌ها، رستوران‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، فست‌فوت‌ها، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مراکز اقامتی، مدارس، سالن‌های ورزشی، کمپ‌های زائر و دیگر مراکز و مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی خواهد بود تا تمامی موارد بهداشتی به‌خوبی رعایت شود و هیچ گونه مشکلی برای زائران و مجاوران امام رضا(ع) به وجود نیاید.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در سه روز چراغ برات، توصیه‌های بهداشتی در آرامستان‌ها ارائه می شود و پس از آن برنامه نیمه شعبان در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت از جمله محدوده حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

باباخانی افزود: از مردم می‌خواهیم در روزهای چراغ برات، برای توزیع خیرات و نذورات، از مواد غذایی و خوراکی بسته بندی شده استفاده کنند تا موارد بهداشتی مورد تأکید به‌خوبی رعایت شود.

وی ادامه داد: همچنین در این ایام نکات بهداشتی در داخل حرم مطهر امام رضا(ع) توسط آستان قدس رضوی مدیریت می‌شود، اما ما نظارت‌های لازم را در بحث‌های آبخوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، مهمانسراها، چایخانه‌ها و دیگر مکان‌ها خواهیم داشت.

این مسوول با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی لازم در خصوص اجرای هرچه بهتر مأموریت شب چهارشنبه آخر سال با مسوولان آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی صورت گرفته است، تاکید کرد: در این خصوص خود مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند لذا از والدین می‌خواهیم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا خدای نکرده در آستانه سال نو دچار حادثه نشوند.

باباخانی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اجرای هرچه بهتر مأموریت ویژه ایام نوروز از نیمه دوم بهمن ماه امسال آغاز و مأموریت‌های بهداشتی این ایام هم از اول اسفند ماه آغاز شده است و از ۱۵ اسفند ماه هم ستاد خدمات سفر استان فعال و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha