برگزاری آئین هفتادمین سال تاسیس دانشکده کشاورزی پردیس ابوریحان باحضور وزیر علوم

پاکدشت- ایرنا- با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آئین هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فناوری کشاروزی پردیس ابوریحان مستقر در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پردیس کشاورزی ابوریحان برگزار شد، ۷۰ سال فعالیت این واحد دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت‌های آن ارزیابی شد.

وزیر علوم با حضور در نمایشگاه دستاوردهای علمی و کشاورزی ابوریحان در جریان دستاوردهای علمی این مرکز دانشگاهی قرار گرفت و از یادمان هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فناوری کشاورزی پردیس ابوریحان پرده برداری کرد.

پردیس دانشگاهی ابوریحان در مهر ماه سال ۱۳۳۱ با نام "دانشسرای کشاورزی" فعالیت خود را شروع کرد و پس از چندین سال فعالیت در مهرماه سال ۱۳۴۵ به نام " دانشسرای عالی سپاه دانش " تغییر نام داد و فعالیت آموزشی خود را در مقطع کاردانی و کارشناسی آغاز گردیده است.

این مرکز علمی در سال ۱۳۵۲ به نام " دانشگاه سپاهیان انقلاب" تغییر نام داد و از سال ۱۳۵۷ با نام دانشگاه ابوریحان بیرونی فعالیت خود را در دانشکده‌های علوم تربیتی، عمران روستایی، علوم بهسازی، ادبیات و علوم انسانی ادامه داد.

در شهریور سال ۱۳۶۲ این دانشگاه به آموزشکده کشاورزی تغییر نام داد و از این تاریخ این مؤسسه تحت پوشش دانشگاه تهران قرار گرفته و در ۴ رشته فنی کشاورزی، علوم دامی، علوم زراعی و عمران روستایی فعالیت خود را ادامه داد.

از سال ۱۳۸۴ با تغییر نام به پردیس ابوریحان فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه علوم کشاورزی ادامه یافت.

در سال ۱۴۰۰ عناوین پردیس‌های فنی، هنر، ابوریحان، فارابی، کشاورزی و مانند آن، از مجموعه‌های دانشگاهی دانشگاه تهران به "دانشکدگان" تغییر نام داد و پردیس ابوریحان نیز که مجموعه‌های دانشکده‌های دانشگاه تهران است؛ به دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران تغییر نام یافت.

پردیس ابوریحان در شهرستان پاکدشت واقع در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha