۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85048091
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

ضیافتِ به یادماندنی و پُرخاطره برای گیل دختران ایران

رشت - ایرنا- امروز در چهاردهمین روز از آخرین فصل سال ۱۴۰۱ جشنی به یادمانی و پُرخاطره برای گیل دختران و فرشتگان خوب ایران زمین رقم خورد، مسئولان آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی گیلان با همکاری والدین رسیدن به سن تکلیف دختران این خطه را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصلی امام خمینی (ره) رشت پیش ازظهر امروز حال و هوای خاصی داشت، این مکان معنوی سرشار از شور و نشاط دخترانی بود که خودرا برای جشن بزرگ تکلیف آماده می‌کردند، دختران یک به یک همراه والدین با همراهی مربیان برای شرکت در جشن تکلیف حضور می‌یافتند، چادرهای صورتی، سفید گُل‌گُلی با جانمازهای گلدوزی شده، زیبایی این جشن را دو چندان کرده‌بود.

مبینا، ساینا، معصومه، اسرا، هانا، سِودا، یاسمین، زهرا، فاطمه و مَحیا از جمله گیل دخترانی بودند که پُرشورتر و آماده‌تر از همیشه در جشن تکلیف حضور داشتند تا در کنار دیگر همسالان خود رسیدن به سن تکلیف را جشن بگیرند.

جشن تکلیف افزون بر هزار دختر مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ رشت صبح امروز با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی‌فقیه در گیلان و حجت‌السلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی و محمدفائزی مدیرکل آموزش و پرورش استان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

اسرا لشکری از دختران شرکت کننده در این جشن باشکوه و معنوی با چادر سفید نماز که در ساعات اولیه در این مراسم حضور یافته بود، به خبرنگار ایرنا گفت: از اینکه به سن تکلیف رسیده‌ام خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.

این کلاس سومی با بیان اینکه مدتی است که همراه مادرک نماز می‌خوانم، اضافه کرد: نمازخواندن را خیلی دوست دارم و از اینکه با رسیدن به سن تکلیف نماز بر من واجب شده، خوشحال هستم.

مادر اسرا نیز اظهار کرد: دخترم از چند روز گذشته برای شرکت در جشن تکلیف روزشماری می‌کرد و امروز نیز صبح زود خودش را برای شرکت در این جشن بزرگ آماده کرد و با شوق فراوان در این مراسم حضور یافت.

وی خاطر نشان کرد: از اینکه دخترم به سن تکلیف رسیده و نماز، روزه و حجاب بر او واجب شده، خوشحالم، امروز روزی پُرخاطره برای من و دخترم است.

یاسمین که چادر صورتی به سرداشت و همراه مادر و خواهرش در این جشن شرکت کرده‌بود، به خبرنگار ایرنا گفت: من همیشه با خدا صحبت می کنم اما مادرم می گوید با رسیدن به سن تکلیف باید با آدابی خاص با خداوند حرف بزنم که این خود یعنی اینکه من بزرگ شده ام.

وی خاطر نشان کرد: جشن تکلیف یعنی اینکه من و همسالانم از امروز باید نماز بخوانیم، جلوی افراد نامحرم روسری به سر داشته باشیم و حجاب را رعایت کنیم.

ضیافتِ به یادماندنی و پُرخاطره برای گیل دختران ایران

نماز بهترین راه برای ارتباط با خدا

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با حضور در جمع دانش‌آموزان در جشن تکلیف گفت:اتفاق مبارکی است که در این مکان مقدس فرزندانمان که مقصودهای مبارک تعلیم و تربیت هستند با خدا عهدی می بندند و انشاء الله در پناه خدا برای آینده کشور و زندگی شان برکت خدا را لحظه به لحظه مشاهده کنند.

محمدفائزی جشن تکلیف را آغازی برای آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی عنوان کرد و افزود: نماز بهترین راه برای ارتباط با خداوند است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه و با ادبیات کودکانه شرکت کنندگان در جشن تکلیف را فرشتگان خوب خطاب کرد و گفت: رسیدن به سن تکلیف را به شما عزیزانم تبریک می‌گویم.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: نماز اولین چیزی است که با رسیدن به سن تکلیف بر شما دانش‌آموزان واجب شده، فرصتی که به خداوند نزدیکتر شوید.

وی خاطر نشان کرد: دومین چیزی که بیش از قبل بر شما واجب شده اینکه به پدر و مادر احترام بگذارید و نیز حجاب را رعایت کنید، هر کس که این سه کار را انجام دهد، خدا او را دوست دارد.

دانش‌آموزان شرکت کننده در جشن تکلیف نماز شکر را به امامت آیت‌الله فلاحتی خواندند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha