استاندار: ۹۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سمنان اجرایی شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۹۷ درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۱ با موضوع رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، محقق شد و همچنان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز یکشنبه در هشتاد و پنجمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: ۴۲۳ مصوبه توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سال ۱۴۰۱ برای رفع مشکلات ۲۴۳ واحد تولیدی و صنعتی به تصویب رسید و تاکنون ۵۸ درصد مصوبات این ستاد بالغ بر ۲۴۷ مورد، در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی اقدام شد و ۱۶۳ مصوبه نیز در دست اقدام است.

وی ابراز داشت: تسریع در اجرایی شدن تعداد مصوبات باقی مانده در راستای تحقق شعار سال و تسهیل در امر تولید استان سمنان بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان بیان کرد: امور بانکی و تسهیلات، تامین مالی، تعیین تکلیف تسهیلات، موارد مرتبط با آب، برق، گاز، زمین، مباحث محیط زیستی، بیمه، سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری موضوعات مرتبط با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است که در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی اقدام شد.

۲.۸هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی به ارزش بالغ بر۲ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانکهای عامل دریافت کرده اند.

یادگار احمدی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۹۵ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شدند، افزود: پرونده ۱۱۵ واحد تولیدی از این تعداد در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی مشکلات ۲۴۳ واحد تولیدی استان مطرح و رسیدگی شد، اضافه کرد: ۴۲۳ مصوبه به منظور رفع موانع موجود به تصویب اعضای کارگروه رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در این نشست با پرداخت حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به سه واحد تولیدی صنعتی استان موافقت و مشکلات بانکی، زیربنایی و تامین اجتماعی چهار واحد تولیدی صنعتی ، معدنی و کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست گزارشی از فهرست مصوبات تسهیلات رونق تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ارائه و عملکرد بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha