۱۳۸ مدرسه ابتدایی کرمانشاه مورد ارزیابی کارشناسان استاندارد قرار گرفت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه گفت: کلاس‌های درس ۱۳۸ مدرسه ابتدایی این استان مورد ارزیابی کیفی کارشناسان این اداره کل قرار گرفت.

«مهدی حسن‌پور» روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این بازرسی در راستای برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۱ سازمان ملی استاندارد ایران از مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی استان کرمانشاه صورت گرفت.

وی اظهار داشت: براساس استاندارد، هفت هزار و ۳۳۱ کلاس‌های مدارس ابتدایی مورد ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندارد با ویژگی های مانند رعایت ایمنی منبع گرمایش و سرمایش، میزان بهره گیری از نور طبیعی و مصنوعی برای تامین روشنایی و اندازه‌گیری آلودگی صوتی در کلاس‌های ابتدایی به منظور دوربودن از هرگونه آلودگی صوتی صورت می گیرد که نباید از بیشنه شدت صوت از ۴۵ دسی بل تجاوز کند.

وی همچنین عنوان کرد: در انجام بازرسی‌های مذکور که در حوزه معاونت ارزیابی و انطباق صورت می‌گیرد ویژگی‌های مکانی و ساختاری نیز مورد ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندار قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار معلم و چهار هزار مدرسه دارد.

لزوم استقرار استاندارد اجباری در واحدهای تولیدی

مدیرکل اداره استاندارد کرمانشاه دربخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای نظارت بر اجرای استاندارد اجباری ISO ۳۸۳۴ در خصوص سازه های فلزی بازدید از واحدهای تولیدی سازه های فلزی جهت بررسی شرایط و انطباق آن با الزامات استاندارد های مربوطه انجام شد.

حسین‌پور افزود: تمام فعالان در حوزه تولید سازه های فلزی مکلف هستند نسبت به استقرار استاندارد ISO ۳۸۳۴ در واحد تولیدی خود اقدام نمایند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که هر گونه موارد تخلف را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل فرمایند.

اکنون در استان کرمانشاه بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر در استان کرمانشاه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha