۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۱۱
کد خبر: 85048345
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار یزد: نوروز خاطره‌انگیز، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است

یزد - ایرنا - فرماندار یزد گفت: نوروز خاطره‌انگیز پیش‌رو که امسال با ماه مبارک رمضان تقارن یافته، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها برای ارائه بهترین خدمت در شهر میراث جهانی یزد است.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا مدرسی، روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان یزد با موضوع سفرهای نوروزی افزود: یزد همواره خاستگاه سفر مسافران نوروزی از جای جای کشور بوده است و امسال نیز قطعا مورد توجه مردم عزیز میهن اسلامی ایران خواهد بود و همه ما وظیفه داریم تمهیدات لازم را برای ارائه بهترین خدمات داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم یزد همواره به مهمان نوازی شهره بودند و هستند و این وظیفه ما را سنگین تر می کند و دستگاه های اداری باید با هماهنگی در جهت همراهی با مردم و همچنین ارائه خدماتی در شان آنها اقدام کنند و خوشبختانه در همین راستا برنامه های زیادی اجرایی خواهد شد.

رییس ستاد خدمات سفر شهرستان یزد گفت: چهار نوروزگاه در ورودی های شهر یزد پیش بینی شده که به عنوان ایستگاه های اصلی فعالیت دارد که شامل نوروزگاه بوستان جوان در زارچ، نوروزگاه پارک طبیعت با همکاری شهرداری شاهدیه، نوروزگاه پارک شهدای گمنام توسط شهرداری حمیدیا و نوروزگاه پارک کوهستان است.

مدرسی افزود: البته نوروزگاه های جاده بافق، روبروی شهرک صنعتی و نوروزگاه بقعه شیخ محمدسلطان نیز برپا خواهد شد تا نیازهای مسافران را برطرف کند.

فرماندار یزد ضمن گلایه از عدم نظارت بر قیمت ها در برخی از نقاط یزد اظهار داشت: در زمینه تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها از طرف مردم گلایه هایی وجود دارد به خصوص در بافت تاریخی و همچنین سوغات یزد که با کیفیت پایین و قیمت بالا عرضه می شود و در شان و زیبنده بازار شهر دارالعباده یزد نیست و لذا بویژه در این ایام باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: همچنین در زمینه تامین سرویس های بهداشتی باید متولی خاص داشته باشد ومرتب و مکرر مورد رسیدگی قرار گیرد و در نوروزگاه ها نیز حتما باید تمهیدات سرویس بهداشتی سیار در دستور کار قرار گیردو در زمینه پارکینگ نیز با همکاری مدارس از فضای آنها استفاده شود.

مدرسی گفت: ورزش و جوانان نیز در زمینه سالن های ورزشی آمادگی لازم را داشته باشد که در صور ت نیاز و شرایط نامطلوب هوا بتوان این اماکن را در اختیار مسافران نوروزی قرار داد و ان شاءالله سال خوبی را آغاز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفت: پیش بینی ما بر این است که افزون بر ۱۰۰ هزار نفر روزانه جهت اسکان باید برنامه ریزی صورت گیرد و با توجه به اینکه ظرفیت اسکان بوم گردی و هتل افزون بر ۱۳ هزار نفر است لذا بقیه این مقدار از ظرفیت ادارات و امامزادگان و مساجد و دیگر اماکن استفاده خواهد شد.

احمد آخوندی افزود: درخواست داریم مکان های استقبال از مسافران و نوروزگاه ها در شان یزد جهانی باشد و از شهرداری های یزد، حمیدیا و شاهدیه درخواست داریم امسال فعالیت ویژه تری انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال و ایام نوروز با ماه مبارک رمضان همراه شده، لذا نحوه خدمات رسانی اصناف ابلاغ خواهد شد و همچنین مقرر شده در پارک هایی که مسافران توقف دارند محل هایی برای پخت غذا، محصور شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: نورپردازی مسجد جامع به عهده این اداره کل است و انجام خواهد شد و اما نورپردازی تکیه و میدان امیرچقماق به عهده شهرداری یزد است که چراغ های برخی از قسمت های آن خاموش است و لذا درخواست می شود نسبت به اصلاح این خاموشی بازنگری صورت گیرد.

آخوندی افزود: در سه محل باغ دولت آباد، مسجد جامع و امیرچقماق به صورت ویژه فعالیت های فرهنگی انجام خواهد شد. همچنین برای اجرای برنامه های فرهنگی نیازمند گرفتن مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد استان هستیم و در صورت گرفتن مجوز دیگر هیچ اداره ای حق تعطیلی آن برنامه را ندارد.

وی بیان کرد: پنج کمپ و هر کدام با دو هزار هکتار در حیطه مسئولیت ما است، بقیه کویر که پنج هزار هکتار را شامل می شود، نیازمند مدیریت و همکاری همه دستگاه ها است و امیدواریم دراین زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

محمدحسین کاظمی، رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در این نشست گفت: طی هماهنگی که با هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه صورت گرفته در برخی از اماکن تاریخی و زیارتی جزخوانی قرآن انجام و همچنین در ایام نوروز ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با رویکرد نوروزی و همراهی مسافران اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha