۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85048380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویارویی مخالفان سیاسی و پلیس پاکستان درپی تلاش برای بازداشت عمران‌خان

تهران- ایرنا - درپی صدور حکم جلب «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان در پرونده اختلاس، رهبران اپوزیسیون نسبت به پیامدهای بازداشت وی و گسترش نابسامانی سیاسی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از منابع خبری پاکستان، دادگاه احتساب در اسلام‌آباد هفته گذشته حکم بازداشت بدون وثیقه برای عمران‌خان نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف را صادر کرده بود و از پلیس خواست تا به حضور وی در جلسه آتی رسیدگی کرده و به بررسی پرونده اختلاس اطمینان دهد.

شبکه‌های خبری پاکستان لحظاتی قبل از حضور پلیس در محل اقامتگاه عمران‌خان در شهر لاهور برای تسلیم حکم جلب وی گزارش دادند که همزمان صدها نفر از هواداران نخست وزیر سابق و رهبران حزب وی در اطراف اقامتگاه جمع شده اند تا جلوی‌ بازداشت عمران‌خان را بگیرند.

رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان هرگونه بازداشت عمران‌خان را تکذیب کرده و اعلام کردند که حکم دادگاه به اقامتگاه نخست وزیر سابق تحویل شده اما حکم آن تنها با هدف حضور خان در جلسه آتی دادگاه می باشد.

آنان نسبت به پیامدهای خطرناک بازداشت عمران‌خان هشداد داده و تاکید کردند که سرکوب مخالفان به دردسرهای دولت اضافه‌ کرده و منجر به وخامت اوضاع کشور می‌شود.

مقامات دولت پاکستان اما حزب عمران‌خان را به تحریک افکار عمومی و وارونه جلوه دادن وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور متهم کرده و مدعی هستند که نخست وزیر برکنار شده پاکستان به جای رقابت سازنده با رقبای خود، درصدد خشونت و سوء استفاده از احساسات مردم است.

دیوان عالی پاکستان هفته گذشته با صدور رای در پرونده تحولات سیاسی ۲ استان پنجاب و خیبرپختونخوا اعلام کرد که دولت و کمیسیون انتخابات موظف به برگزاری انتخابات در این ۲ ایالت طی ۹۰ روز از زمان انحلال مجالس ایالتی هستند. با این حال عمران‌خان خواستار برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان به جای انتخابات میان دوره‌ای در ۲ ایالت مذکور شد.

عمران‌خان ۷۱ ساله که اواخر فروردین امسال با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی را به بی‌کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha