۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85048524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمشق: حضور غیرقانونی ژنرال آمریکایی در سوریه نقض حاکمیت ما است

تهران-ایرنا- وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای حضور غیرقانونی رئیس ستاد ارتش آمریکا در خاک سوریه را محکوم و نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، در این بیانیه آمده است: سوریه بازدید مارک میلی رئیس ستاد ارتش آمریکا از یک پایگاه نظامی غیرقانونی در شمال شرق سوریه را به شدت محکوم و تاکید می‌کند که این اقدام نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه از دولت آمریکا می‌خواهد که به طور فوری نقض سیستماتیک و مستمر قوانین بین‌المللی را متوقف کند و حمایت خود از شبه‌نظامیان مسلح جدایی‌طلب را متوقف کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: سوریه به کشورهای خواهان امنیت و ثبات در منطقه و جهان می‌خواهد که این تجاوزات آمریکا را محکوم و متوقف کنند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: سوریه تاکید می‌کند که این اقدامات آمریکا، آن را از رویکرد مبارزه با تروریسم و حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات خود منحرف نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد: سوریه از دولت آمریکا می‌خواهد که فوراً نقض سیستماتیک و مستمر قوانین بین‌المللی و همچنین حمایت خود از شبه‌نظامیان مسلح جدایی‌طلب را متوقف کند.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار و گفتگو کرده بود، شنبه بصورت سرزده و پنهانی وارد خاک سوریه شد و از نیروهای اشغالگر آمریکایی که در شرق سوریه مستقر هستند، بازدید کرد.
ورود غیرقانونی و سرزده ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سوریه از قبل اعلام نشده بود و او پیش از آن به تل آویو سفر کرده بود.

بر اساس گزارش ها، وی در این سفر قصد داشت تا وضعیت اشغالگری تقریبا هشت ساله آمریکا در سوریه به بهانه ادعای مبارزه با داعش و تدابیر امنیتی برای نیروهای آمریکایی را در برابر حملات احتمالی ارزیابی کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به خبرنگاران همراه خود ادعا کرد که معتقد است نیروهای آمریکایی و شرکای کُرد این کشور در شکست پایدار گروه داعش درحال پیشرفت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha