۲۵ درصد ساخت طرح ملی مسکن از سوی تعاونی‌ها انجام می‌شود

تهران- ایرنا- ۲۵ درصد تولید و ساخت طرح اقدام ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید توسط اتاق تعاون ایران از طریق تعاونی‌های مسکن سراسر کشور صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در ادامه بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، با بندهای الحاقی ۴تا ۹ تبصره ۱۱ موافقت کردند.

در بند الحاقی ۴ تبصره ۱۱ آمده است: در راستای اجرای تبصره ( ۸) ماده( ۱۶۹ ) مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، کلیه دستگاههای اجرایی و خدمات‌رسان مکلفند محل سکونت اشخاص حقیقی را صرفاَ از سامانه ملی املاک و اسکان کشور استعلام کنند.

بر اساس بند الحاقی ۵: اجازه داده می‌شود ۲۵ درصد تولید و ساخت طرح اقدام ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید توسط اتاق تعاون ایران از طریق تعاونی‌های مسکن سراسر کشور صورت پذیرد.

بند الحاقی ۶ بدین شرح است: در راستای اجرای ماده (۳) قانون جهش تولید مسکن و بند (الف) تبصره۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت راه و شهرسازی مجاز است به منظور تأمین‌بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژههای تأمین خدمات زیربنائی و روبنائی طرحهای حمایتی تأمین مسکن، نسبت به تهاتر اراضی خود با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها، سازمان همیاری شهرداری، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان براساس قیمت کارشناسی و به صورت ترک تشریفات اقدام کند.

در بند الحاقی ۷ آمده است: به منظور شفاف سازی هزینه فرصت املاک و مستغلات دولتی و مدیریت اموال دولت، دولت مکلف است برای املاک و مستغلات ملکی دولتی در اختیار هر دستگاه اجرائی براساس اطلاعات ثبت شده املاک در سامانه سادا معادل اجاره بها محاسبه و به صورت اطلاعی منتشر کند. دستورالعمل اجرائی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بر اساس بند الحاقی ۸: در مواردی که دستگاه اجرائی (اعم از وزارتخانه یا موسسه دولتی یا شرکت دولتی و...) اموال و دارایی منقول و غیرمنقول خود را در قبال اجرای طرحهای تملک دارائی سرمایه‌ای به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار می‌کنند دستگاههای اجرائی مذکور مجاز به انتقال اسناد مالکیت دارائی‌های مزبور به قرارگاه هستند.

در بند الحاقی ۹ آمده است: دولت مجاز است نسبت به واگذاری ساختمان‌های مازاد سازمان ها و دستگاههای اجرائی در استانها و شهرستانها به سازمان‌ها و دستگاههای اجرائی فاقد ساختمان در همان استان و شهرستان اقدام کند.

بند الحاقی به تبصره (۱۱) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ دولت به میزان ۵ هزار میلیارد ریال از محل وجوه حاصل از واگذاری اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد و واگذاری طرح های تملک دارایی نیمه تمام با هدف تقویت تامین اجتماعی نسبت به پرداخت سهم دولت از حق بیمه ملوانان و صیادان دارای کارت فعال در سواحل جنوبی و شمالی کشور به میزان ۱۳ درصد متناسب با پرداخت ملوانان و صیادان به میزان ۷ درصد به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند.

سازمان تامین اجتماعی مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به برقراری بیمه اشخاص مذکور اقدام کرده و گزارش اقدامات به عمل آمده را هر ۳ ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha