۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85048596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 صنعاء تحرکات مشکوک آمریکا در مناطق اشغالی یمن را محکوم کرد

تهران – ایرنا – نمایندگان مجلس یمن، تحرکات مشکوک آمریکا در استان های اشغالی این کشور را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از شبکه المسیره، نمایندگان مجلس یمن روز یکشنبه در بیانیه ای، حضور سفیر آمریکا و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در استان المهره به بهانه مبارزه با قاچاق را محکوم کردند.

در بیانیه نمایندگان مجلس یمن آمده است: باردیگر مخالفت خود را با هر حضور خارجی در خاک، آب و جزایر یمن با هر بهانه ای اعلام می کنیم و نسبت به توطئه های آمریکا برای یکپارچگی سرزمینی کشور هشدار می دهیم.

آن ها از ملت یمن خواستند که در یک صف واحد در مقابل متجاوزان و اشغالگران بایستند و جانب احتیاط را رعایت کنند.

نمایندگان مجلس یمن اعلام کردند که مسئولیت هرگونه دست اندازی به منابع ملت یمن و تعرض به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی آن برعهده متجاوزان و مزدوران آن ها است.

آن ها همچنین، جنایت های روزانه رژیم صهیونیستی به ملت یمن و نقض حقوق و هتک مقدسات آن را محکوم کردند.

«استفان فاگن» سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی و فراری یمن روز جمعه همراه با «برد کوپر» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور و تعدادی از نظامیان دیگر وارد استان المهره شدند و با «محمد علی یاسر» استاندار منصوب از سوی ائتلاف متجاوز در المهره جلسه‌ای برگزار کردند.

منابع خبری با اشاره به عکس‌های نصب شده در محل برگزاری این جلسه (تصاویر «بن سلمان» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان) تاکید کردند که این تصاویر نشان دهنده اشغال مستقیم یک استان یمن توسط دولت عربستان است.

به گفته منابع آگاه، سفر اخیر هیات آمریکایی به المهره، با ادعای مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر به این استان انجام شده است.

این منابع، این اقدام هیات آمریکایی را در راستای پنهان کردن نقشه‌های مخفی دولت آمریکا در شرق یمن ارزیابی کردند که به منظور تقویت حضور نظامی خود در این منطقه استراتژیک است.

در همین حال، مردم استان المهره نیز مخالفت خود را با هرگونه حضور خارجی‌ها در این استان و همچنین انجام معاملات مشکوک دولت مزدور وابسته به عربستان با اشغالگران و متجاوزان و غارت ثروت مردم یمن و فروش و واگذاری بنادر یمن به خارجی‌ها اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha