۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85048713
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شولتز: غرب با پایان جنگ تضمین‌های امنیتی به اوکراین می دهد

تهران- ایرنا- اولاف شولتز صدراعظم آلمان تاکید کرد که غرب آماگی دارد که پس از پایان جنگ تضمین‌های امنیتی به اوکراین برای گذار به یک آینده صلح‌آمیز بدهد. اما فعلا زمان آن نرسیده است.

به گزارش ایرنا، شولتز یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان خاطرنشان کرد که کشورهای غربی با ورود اوکراین به اتحادیه اروپا مخالف نیستند اما این کار شروط خاصی دارد که باید تامین شود.

وی تاکید کرد که غرب در مورد راه حل صلح‌آمیز مناقشه اوکراین تصمیم‌گیری نخواهد کرد اما خروج نیروهای روس از اوکراین پایه و اساس هر گونه گفت وگوی صلح در آن کشور است.

شولتز افزود که آلمان تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی از جمله تانک و سامانه‌های دفاع هوایی را افزایش می‌دهد تا بتواند نیازهای فزاینده اوکراین را تامین کند.

روزنامه وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد که انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند پس از پایان جنگ توافقی دفاعی میان اوکراین و ناتو امضا شود.

بر اساس این توافق، مقام‌های کی‌یف دسترسی گسترده‌تری به تسلیحات، تجهیزات و مهمات نظامی پیشرفته خواهند داشت.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه گفت که ارتش این کشور با کمبود توپخانه، مهمات، جنگنده و تانک مواجه است.

متحدان اوکراین از آغاز جنگ میلیاردها دلار سلاح، مهمات و تجهیزات برای این کشور اروپای شرقی ارسال کرده‌اند. این موضوع انبارهای اسلحه را در اروپا تحت فشار قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha