۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85048740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا به دنبال حمایت نظامی بیشتر از رژیم اشغال گر صهیونیستی

تهران-ایرنا- نزدیک به ۵۰ عضو کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به پنتاگون خواستار افزایش حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "نیو عرب" این نامه دو حزبی که خطاب به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نوشته شده است و توسط ۴۷ عضو کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان این کشور به امضا رسیده است، ادعا می‌کند که "تهدیدهای مربوط به اسرائیل می‌تواند با همکاری‌های بهتر در زمینه فن آوری برطرف شود. "

در این نامه آمده است: همکاری در زمینه برنامه‌های دفاعی موشکی مانند سامانه‌های گنبد آهنین، تیرکمان و پیکان دیوید برای اطمینان از آمادگی اسرائیل در مواجه با تهدیدهای رو به رشد بسیار اهمیت دارد.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به تهدیدات پیچیده فزاینده برای اسرائیل، ما نگران دستکم گرفته شدن نیاز این رژیم به تسلیحات هستیم.

به گزارش ایرنا، پیش از این ۲۹۰ سازمان آمریکایی و بین المللی در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار توقف کمک‌های نظامی این کشور به رژیم صهیونیستی شده بودند.

همچنین هفته گذشته، ایلهان عمر عضو کنگره آمریکا حمله شهرک نشینان اسرائیلی به فلسطینیان در شهرک حواره در کرانه باختری را محکوم کرد و خواستار پاسخگو کردن این رژیم به دلیل نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا شد و تاکید کرد که مالیات‌های مردم آمریکا نباید نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی را تامین کند.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده به سرزمین‌های اشغالی رفت آماده‌سازی لازم برای سفر لوید آستین وزیر دفاع دولت بایدن را انجام دهد.

سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در روزهای آینده به خاورمیانه از جمله اسرائیل، مصر و اردن سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha