۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۲۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85048743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: از ظرفیت نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی استقبال می‌کنیم

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: از جایگزینی نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی استقبال خواهیم کرد زیرا آینده متعلق به آنهاست. 

به گزارش ایرنا ، سید علی اکبر حسینی‌محراب یکشنبه شب در نشست صمیمانه با جوانان خوزستان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیشکسوتان و نیروهای جوان باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از تجربیات و دانش یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه جوانان باید به صورت جدی وارد میدان شده و طرح‌های خود را ارائه دهند، افزود: جوانان ما باید برای ورود در عرصه‌های مختلف کشور، جهاد کنند تا مشکلات برطرف شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و ترسیم راه برای جوانان، گفت: جوان ما با ناامیدی به جایی نخواهد رسید، لذا در سایه قرآن و اهل بیت در مسیر حق، گام برداریم.

وی افزود: خوزستان سرشار از ظرفیت‌های مختلف است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، همچنین باید در جهت پیوند صنایع سنگین، صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی تلاش شود، اگر در خوشه‌های صنعتی، شبکه‌سازی مختلف انجام شود، هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت.

حسینی‌محراب گفت: می‌توانیم در زمینه‌های محصولات کشاورزی، صنعتی، شیلاتی و تولیدات خانگی سهم خوبی در بازار کشورهای همسایه همچون عراق داشته باشیم و از این طریق مشکلات استان را کاهش دهیم.

وی بر ضرورت استفاده از ذهن‌های خلاق و نخبگان جوان استان تاکید کرد و افزود: باید با کمک و همفکر با جوانان، موانع از سر راه تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برداشته شود، همچنین لازم است که از فناوری(تکنولوژی)های جدید در صنعت و کشاورزی استفاده کرد.

استاندار خوزستان گفت: باید در زمینه گردشگری(توریسم)، داروهای گیاهی و صنایع جانبی نیشکر از ذهن خلاق و جسارت جوانان استفاده شود همچنین از خام‌فروشی جلوگیری و به صنایع پایین دست توجه کرد.

وی با اشاره به فراهم کردن محیط نقد برای جوانان استان افزود:می‌توان با نقد صحیح و منصفانه بسیاری از مشکلات استان را حل و در جهت اصلاح آنها گام برداشت.

حسینی‌محراب ضمن اشاره به تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز با کمک روحانیون جوان گفت: استادان دانشگاه، دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی باید وارد میدان شوند تا بتوانیم به تولید فکر و عمل بپردازیم، معمولا تخریب و جدایی مسیرها بسیار آسان است اما مسیر سازندگی نیازمند صبر و تامل است.

وی افزود: دختران استان نورچشم ما بوده و امیدواریم که در همه زمینه‌ها موفق باشند همچنین از همه آنها حمایت می‌کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها باید رشته‌های مورد نیاز صنعت را ارائه دهند تا صنایع استان نیروهای مورد نیاز خود را از دانشگاه‌ها تأمین کند.

وی با اشاره به توسعه متوازن ورزش همگانی و قهرمانی در استان بیان کرد: باید میادین ورزشی و امکانات برای ورزشکاران مهیا شود تا بتوانند کسب مدال کنند اگرچه جایگاه استان در مدال‌آوری بسیار خوب است.

حسینی‌محراب گفت: باید از طریق ورزش، جریان زنده و پویایی در استان ایجاد شود همچنین امکانات ورزشی باید به صورت متوازن در نقاط استان تقسیم شود تا قهرمانانی از همه شهرستان‌ها داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha