۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۶:۰۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85048798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلسطین خواستار اقدام عملی جهانیان علیه اظهارات اسموتریچ شد

تهران-ایرنا-ریاض المالکی وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه شب گفت که جهانیان تنها به محکومیت اظهارات "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی تندرو صهیونیست اکتفا نکنند.

به گزارش خبرگزاری "وفا" فلسطین، المالکی افزود: که این کشورهایی که اظهارات اسموتریچ را محکوم کردند، برای مجرم شناخته شدن اشغالگری صهیونیست‌ها و سرعت پایان دادن نیز اقدام عملی انجام دهند.

وی افزود: حملات شهرک نشینان و جنایت آنها تنها در حواره شروع نشده و زاده همین چند روز اخیر نیست، بلکه جنایت، کشتار، تخریب و ویرانی ادامه دار آنها بصورت پیوسته در خاک فلسطین وجود دارد.

المالکی تأکید کرد: پس از هر جنایت صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها فریاد سر می دهند که از جهان می خواهند که برای توقف و محکومیت آن وارد عمل شوند اما این فریادها هیچ پاسخی به دنبال ندارد، یا پاسخی بسیار ضعیف به دنبال دارد که در برابر میزان جنایت کافی نخواهد بود.

وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: به همین خاطر مناسب این است که تنها به محکومیت اسموتریچ و سخنان نژادپرستانه وی اکتفا نشود، بلکه اشغالگری صهیونیست محکوم و جرم انگاری شود در راه پایان دادن سریع آن اقدام واقعی و عملی انجام شود.

وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو است طی سخنانی در یک همایش روز چهارشنبه (۱۰ اسفندماه) گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم.

وی اظهار کرده بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۲ فوریه (۴ اسفند) به نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی که در جریان آن ۱۱ فلسطینی شهید و ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند، منجر به شعله‌ور شدن مجدد تنش‌ها شده است.

سخنان اسموتریچ موجی از محکومیت و نارضایتی را در میان کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان به دنبال داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha