موارد ابتلا به کرونا در مازندران افزایش یافت

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: شمار موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان نسبت به هفته گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

عباس علیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای اخیر با افزایش ابتلا به کرونا میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا و انجام آزمایش کووید ۱۹ در این مراکز بیشتر شده است به گونه ای که آمار موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته گذشته ۱۳ درصد مراجعات بود اکنون به ۱۹ درصد رسیده است.

وی همچنین از افزایش تعداد موارد بستری مبتلایان به کرونا در مازندران خبرداد وگفت: در حالی تعداد موارد بستری این بیماری به ۷۸ نفر رسید که این رقم هفته گذشته ۵۳ نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در خصوص تعداد مراجعه سرپایی یک هفته اخیر بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان نیز گفت: در این مدت پنج هزار و ۴۰۴ بیمار سرپایی در این مدت مراجعه کردند.

وی افزود: در حالیکه این آمار در هفته قبل پنج هزار و ۶۰۷ نفر بود که البته از نظر تعداد مبتلا رقم پایین تر نسبت به این هفته را شاهد هستیم اما درتعداد بستری و بدحالی بیماران با افزایش روبرو هستیم.

به گفته علیپور از ابتدای اسفندماه تاکنون ۲ مورد فوتی براثر ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شد در حالیکه در هفته های اخیر مواردی از فوت براثر این بیماری در استان نداشتیم.

وی زائران عتبات عالیات را یکی از کانون های ورود مبتلایان کرونا به مازندران عنوان کرد وگفت: از حدود ۳۹۵ مسافرمازندرانی عتبات عالیات ۲۷ نفر علامت دار بودند که از این تعداد ۱۹ نفر تست کرونای آنها مثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران افزود : این در حالیست در هفته های گذشته تعداد موارد علامت دار زائران مازندرانی عتبات عالیات ۱۶ نفر که از این تعداد هشت نفر تست کرونای آنها مثبت بود.

وی با گلایه از پایین بودن میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران ادامه داد : در حال حاضر تنها ۴۰ درصد مازندرانی ها این موارد را رعایت می کنند.

علیپور رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و نیز تزریق واکسن کرونا را از مهمترین عوامل در جلوگیری از افزایش بیماری و موارد ابتلا افراد به آن اعلام کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار تازه مبتلا به کرونادر بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند و تعداد بیماران بستری استان به ۷۰ نفر رسید که از این تعداد ۱۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

براساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرهای نسبتا پرخطر مازندران از ۶ به هفت شهر افزایش یافته است و در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گلوگاه، بهشهر، جویبار، سوادکوه شمالی، عباس آباد، تنکابن و رامسر هفت شهر نسبتا پرخطر کرونایی مازندران هستند.

از سویی تعداد نقاط وضعیت عادی نیز از ۱۶ هفته گذشته به ۱۵ شهرستان کاهش یافته است و نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، بابل، بابلسر، فریدونکنار، آمل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت در وضعیت آبی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha