نظارت‌ها بر بازار عید و ماه رمضان همزمان در بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح نظارت بر بازار عید امسال با محوریت کالاها و خدمات پر فروش نوروزی و ماه رمضان، تا پایان این ماه مبارک در این استان ادامه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، نصرالله کشاورز روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هر سال این طرح نظارتی از ۱۵ اسفندماه تا نیمه فروردین ادامه برپا می‌شود، اما امسال به دلیل همزمانی با رمضان، نظارت بر بازار تا پایان این ماه مبارک ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این طرح که با هماهنگی دستگاه‌های تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، استاندارد، بهداشت، میراث فرهنگی، انجمن‌ها و بسیج اصناف انجام می‌شود، در نظارت‌های خود بر ۲ گروه کالایی و خدماتی پر مصرف در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید می‌کند.

کشاورز ادامه داد: بر این اساس لبنیات، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، میوه و حبوبات، پوشاک، کفش و کیف، آجیل و خشکبار، شیرینی و مواد شوینده و به مناسبت افزایش سفرهای پیش از عید نوروز روغن موتور، لاستیک و لوازم یدکی خودرو از گروه‌های کالایی است که در این طرح نظارتی مورد تاکید قرار دارد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: از میان واحدهای صنفی خدماتی نیز بیشتر بازرسی‌ها از شرکت‌های مسافرتی، حمل و نقل دورن شهری و ترمینال‌ها،واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها، انبارها، خدمات خشک شویی و اتوشویی به عمل می‌آید.

نظارت‌ها بر بازار عید و رمضان همزمان در بوشهر آغاز شد

وی با اشاره به فعال بودن مداوم تیم‌های ۲ نفره صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: در گشت‌های مشترک نظارت بر بازار عید و ماه مبارک رمضان بازرس‌های صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف حضور دارند و بسته به نیاز در رسته‌های مختلف با دستگاه‌هایی مانند بهداشت، استاندارد و جهاد کشاورزی هماهنگی می‌شود.

کشاورز اعلام کرد: در زمان حاضر ۹ گروه برای نظارت و بازرسی بر بازار تا پایان ماه مبارک رمضان تشکیل و هماهنگی‌با بسیج اصناف نیز انجام شده که ممکن است شمار این دسته‌های بازرس به ۲۰ تیم افزایش یابد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل بازار در این ایام، گفت: در این مدت علاوه بر کارکنان بازرسی، ۳۰ درصد از دیگر کارکنان این اداره کل نیز به کمک این بخش می‌آیند.

وی یادآور شد: علاوه بر این، اتاق اصناف بوشهر نیز علاوه بر حضور در گشت‌های مشترک، گشت‌های بازرسی جداگانه‌ای را ویژه این ایام ترتیب داده است.

نظارت‌ها بر بازار عید و رمضان همزمان در بوشهر آغاز شد

کشاورز گفت: قیمت ۵۸ قلم کالا به طور روزانه رصد و در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود تا تخطی از این قیمت‌ها به عنوان تخلف صنفی و گرانفروش پیگیری شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: هم استانی‌ها می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به سه صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری اعلام کنند؛ این شکایت‌ها به بخش‌های تخصصی خود ارجاع می‌شود و بازرس‌ها به محض دریافت این شکایت‌ها در سامانه سیمبا به صورت نامحسوس از آن واحد صنفی بازرسی می‌کنند، در صورت احراز تخلف، متخلف برای ارائه مدارک مثبته دعوت می‌شود و درصورت قانع کننده نبودن بیانات او، فرآیند قانونی از طریق تعزیرات حکومتی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: امسال تا کنون یکهزار و ۹۲۸ شکایت از این طریق دریافت شده که پس از بررسی‌ها، ۵۲۹ مورد متخلف شناخته شده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha