۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85048889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضویت هزار و ۲۰۰ نفر در انجمن های حافظ میراث فرهنگی ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر در نقاط مختلف استان عضو انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی هستند.

فرزاد شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن های مردم نهاد میراث فرهنگی بیشتر در مناطق روستایی و دهیاری ها فعالیت و اسکان داشته و بازوهای توانمند و کاربلد در حوزه حراست و حفاظت از آثار تاریخی، میراث فرهنگی، اماکن گردشگری و هنرهای بومی محلی استان ایلام هستند.

وی افزود: باتوجه به پراکنش آثار تاریخی استان، به منظور حفاظت از این میراث گرانبهای متعلق به نسل های آینده، گشت های تلفیقی نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نیروی انتظامی در عرصه های تاریخی انجام می گیرد و در راستای حفاظت از این عرصه های تاریخی از توان نیروی انتظامی نیز استفاده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در مورد شهر تاریخی سیمره هم اظهار داشت: باتوجه به وسعت شهر تاریخی سیمره به گستره ۲۰۰ هکتار، تعیین عرصه و اعیان این شهر تاریخی از محدوده اراضی کشاورزی صورت گرفته و حاصل کاوش های این شهر آماده دفاع در وزارتخانه است.

شریفی ادامه داد: محدوده شهر با اراضی کشاورزی و مستثنیات در صورت تدوین و تایید عرصه های این شهر تاریخی، تفکیک و مشخص می شود.

وی اضافه کرد: ثبت ملی درختان سرو روستای بان سرو چوار از مهمترین اقدامات برای حفظ این درختان زیبا و چندهزار ساله است و راه دسترسی برای بازدید این درختان نیز احداث شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ هزار گردشگر داخلی و ۶ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام پذیرش شده اند.

۸۶۲ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی در استان ایلام ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha