دومین گروه از دانش‌آموزان دختر سرپل‌ذهابی عازم مناطق عملیاتی غرب کشور شدند

قصرشیرین- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه سرپل‌ذهاب از اعزام دومین گروه از دانش‌آموزان دختر این شهرستان به اردوی فرهنگی زیارتی راهیان نور در مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرهنگ پاسدار «مرزبان نوری» در حاشیه اعزام دومین گروه از دانش آموزان دختر سرپل ذهاب به اردوی فرهنگی زیارتی راهیان نور غرب کشور با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و بزرگداشت هفته جوان، افزود: در این اردوی فرهنگی، بیش از ١٣٢ دانش آموز دختر سرپل ذهابی پس از حضور بر مزار شهدا حرم احمد ابن اسحاق (ره) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با بدرقه مسئولان به اردوی فرهنگی زیارتی راهیان نور در غرب کشور اعزام شدند.

وی هدف از این اعزام را آشنایی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی، الگوگیری از سیرت و منش زندگی شهدا، زنده نگه داشتن یاد شهدا و گرفتن درس عبرت از آن ها، پیمان بستن با شهیدان برای دفاع از میهن اسلامی و آشنایی با رشادت‌ها و مقاومت‌های رزمندگان اسلام بیان کرد.

جانشین فرمانده سپاه سرپل ذهاب با اشاره به الگوپذیری دانش آموزان از شهدا و افزایش بصیرت برای مقابله با نقشه های دشمن، گفت: در شرایط کنونی با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن علیه آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب، برگزاری اردوهای راهیان نور نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور به مدت ۲ روز از یادمان های کرمانشاه، قصرشیرین، گیلانغرب، مطلع الفجر، مرصاد، شهید بهشتی و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد.

سرپل ذهاب در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۵ هزار دانش آموز دارد که در ۷۰۹ کلاس درس و در قالب ۱۹۳ آموزشگاه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، در هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha