۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85048958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی ایلام فعالیت می کنند

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۷۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی این استان هم اکنون به مراجعان ارائه خدمت می کنند.

دکتر جاسم محمدی روز دوشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه در دورافتاده ترین روستاها و حتی سیاه چادرهای عشایر کوچرو نیز شاهد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستیم.

وی از وجود ۲۷۰ خانه بهداشت و ۶۸ مرکز بهداشتی و درمانی در شهرستان های مختلف استان خبر داد و افزود: برخی از این مراکز به صورت ۲۴ ساعته و برخی تا ساعت ۱۶ عصر به مراجعان خدمات می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: خدمات دهی این مراکز بر اساس شاخصه های جمعیتی است و دستورالعمل های وزارتخانه اجازه نمی دهد در نقاطی که جمعیت کمتری دارند، خدمات ۲۴ ساعته باشد.

دکتر محمدی یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی برای پر کردن این خلا با ایجاد پایگاه های اورژانس تا حدودی این مسئله را پوشش می دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۴۷ پایگاه اورژانس در اقصی نقاط استان فعالیت می کنند که ۱۳ مورد در شهرها و مابقی در نقاط بین جاده ای مستقر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پایگاه های بین جاده ای تنها به حوادث ناشی از تصادفات رسیدگی نمی کنند، بلکه خدمات دهی به بسیاری از افراد ساکن در روستاها نیز از این طریق صورت می گیرد.

دکتر محمدی از اخذ مجوز راه اندازی سه پایگاه فوریت های پزشکی در کوشک ایوان ، ظهیری به سمت عرب رودبار در شهرستان سیروان و گله زرد شهرستان ایلام خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha