۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85049026
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

غرس ۱۸ هزار اصله نهال در مدارس گیلان آغاز شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85049026
غرس ۱۸ هزار اصله نهال در مدارس گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - کاشت ۱۸ هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی از امروز "دوشنبه" در مدارس، کانون‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان گیلان آغاز شده‌ است.

مراسم نمادین کاشت نهال همزمان در نخستین روز از هفته درختکاری با شعار "درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی" در مدرسه مدافعان حرم ناحیه یک رشت با حضور محمدفائزی مدیرکل آموزش و پرورش و سرخوش کرم‌زاده سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: کاشت ۱۸ هزار اصله نهال در واحدهای آموزشی، کانون‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان از امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری در دستور کار قرار گرفت.

محمد فائزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای کاشت این تعداد نهال در مدارس، کانون‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی ۳۰ هکتار فضا نیاز است ضمن اینکه تاکنون مسئولان ۵۰۰ مکان یاد شده، متقاضی دریافت نهال شده اند.

وی همچنین در مراسم نمادین کاشت نهال در مدرسه مدافعان حرم در مسکن مهر رشت با بیان ضرورت توجه به اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گفت: مدرسه علاوه بر مکانی مقدس برای کسب علم و دانش، فضایی برای ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش حفاظت از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست را از جمله مهارتی‌های زندگی عنوان کرد و افزود: همه از جمله دانش‌آموزان باید در مراقبت از درختان، جنگل‌ها و منابع طبیعی بکوشند و در فرهنگ‌سازی این مهم اهتمام کنند.

وی با اشاره به نهضت مردمی درختکاری در کشور خاطرنشان کرد: همه ما باید در این نهضت مشارکت داشته و نسبت به کاشت نهال اقدام کنیم.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha