۸۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی و اجرای طرح‌های راهداری آبادان هزینه شد

آبادان - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبادان گفت: ۸۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های لکه‌گیری و بهسازی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی آبادان از ابتدای سال جاری تاکنون هزینه شده است.

مهران خاویزی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل لکه‌گیری، اصلاح و بهسازی محور آبادان به ماهشهر به طول پنج کیلومتر، تخریب و احداث پل کانال در محور آبادان به چوئبده و لکه‌گیری و روکش آسفالت محور آبادان به قفاس به طول پنج کیلومتر می‌باشند.

وی طول راه‌های حوزه استحفاظی آبادان را شامل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ۵۳۰ کیلومتر اعلام و بیان‌کرد: با تلاش نیروهای راهداری شهرستان، خدماتی مانند لکه‌گیری، تعمیر و نگهداری روشنایی محورها، خط کشی و نصب علائم در حوزه راه‌ها ارائه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبادان به تعریض و بهسازی قطعه چهارم محور ارتباطی آبادان به شهر چوئبده به طول پنج کیلومتر با پیشرفت ۷۵درصد اشاره کرد و گفت: احداث جاده آنتنی روستای طره بُخاخ اتصال دهنده محور چوئبده به جاده اروندکنار به طول ۲.۵ کیلومتر با پیشرفت ۸۰ درصد و بهسازی جاده غمیجه شهرک اروندکنار به طول پنج کیلومتر اجرا و تکمیل شد.

خاویزی افزود: تخریب و بازسازی سه پل کانال آب دهستان نوآباد اروندکنار با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۰درصد در حال اجرا است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه‌داد: تعریض پنج پل کانال آب دهستان منیوحی باتوجه به نیاز منطقه برای احداث ادامه باند کندرو از طریق لوله گذاری تعریف و با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبادان به جابه جایی سه میلیون و ۲۴ هزار و ۳۸۴ تُن کالا و مواد سوختی توسط ۲۳ شرکت حمل کالا سفر در آبادان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره‌کرد و گفت: عمده مقاصد حمل و نقل مواد سوختی و کالا به پالایشگاه، پتروشیمی و بنادر سه گانه آبادان بوده و در این مدت ۱۳۹ هزار و ۲۸۹ فقره بارنامه صادر شده است.

وی به فعالیت ۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در زمان اوج جابه جایی و خدمات مسافری در آبادان اشاره‌کرد و افزود: هم‌اکنون نیز امور مربوط به ناوگان مسافری برای آماده سازی و برنامه‌ریزی ایام نوروز ۱۴۰۲ در حال انجام است.

خاویزی بیان کرد: مجتمع‌های خدمات رفاهی در جاده‌های برون شهری شهرستان به روال همه ساله آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

حوزه استحفاظی راه‌های آبادان شامل راه‌ اصلی، فرعی و روستایی ۵۳۰ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha