ناکارآمدی مدیریت در گذشته عامل کندی طرح تعریض محور کندوان است

نوشهر - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با انتقاد از کندی روند طرح تعریض چهار بانده محور ارتباطی کندوان گفت: این طرح باید در ادوار گذشته تکمیل می شد و پیمانکاران و کارفرمایان ناکارآمد آن باید پاسخگوی این مهم باشند.

به گزارش ایرنا، روح الله سلگی روز دوشنبه در جلسه بررسی و پیگیری علت تاخیر در روند اجرای طرح ملی چهار بانده کردن محور کندوان در بخشداری مرزن آباد چالوس افزود: جاده کرج - چالوس محدوده کندوان واقع در حوزه استحفاظی چالوس فقط متعلق به جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری این شهرستان نیست بلکه این محور کشوری است.
وی اظهارداشت: کوتاهی در اجرای کامل این طرح در حقیقت کمک به تشدید ترافیک این محور پرتردد کشور شده و افزون بر آن خیلی از ساکنان بومی اطراف این مسیر ناگزیر هستند در زمان اوج سفرها به ویژه ایام نوروز در خانه هایشان حبس شوند و این ظلم به مردم منطقه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: این طرح باید از گذشته های دور به سرانجام می رسید و این نشان از ناکارآمدی پیمانکاران و کارفرمایان این طرح ملی دارد.

در جلسه با وزیر راه و شهرسازی صحبت و قول پیگیری داده شد

سلگی تاکید کرد: باید علائم هشدار دهنده در همه نقاط این محور نصب شود و افزون بر آن نسبت به آشکارسازی این تابلو اقدام صورت گیرد.
وی همزمان در این نشست با وزیر راه و شهرسازی تلفنی صحبت و چالش این محور را مطرح کرد و وزیر راه به گفته سلگی وعده داد پیگیر علل به سرانجام نرسیدن این طرح باشد و مراتب را به استانداری مازندران گزارش دهد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد : تحت هیچ شرایطی به دستگاه های اجرایی مرتبط اجازه داده نمی شود تا در روند اجرای این طرح ملی مانع تراشی کنند.

معاون اداره کل راه های شمال کشور در این نشست گفت: با توجه به بررسی صورت گرفته از وضعیت روند اجرای این طرح حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه موجود است اما در شرایط کنونی نمی توان آن را هزینه کرد.

سرسبیلی افزود : هر گونه تعدیل مبنی بر توقف روند اجرای طرح کارساز نیست چرا که دولت در ساخت این محور مهم هزینه کلانی کرده و باید با چاره اندیشی اصولی نسبت به رفع موانع مسیر اجرای طرح برنامه ریزی کرد.

ناکارآمدی مدیریت در گذشته عامل کندی طرح تعریض محور کندوان است

با وضعیت موجود مشکل مواجه می شویم

فرماندار چالوس در این نشست گفت: این محور حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد که از سال ۱۳۹۹ در اختیار شرکت توسعه زیرساخت های کشور قرار گرفته است.
علی قاسمی افزود : بنا بود این طرح که از سال ۱۳۹۷ آغاز شد در اسفند ماه امسال به سرانجام برسد اما تاکنون نتوانستند حدود سه کیلومتر آن را تحویل دهند که جای تامل است.
وی خاطرنشان کرد: امروز شرکت ملی ساختمان عهده دار این مسوولیت است ، صحبت های شنیده شده در این نشست نشان می دهد هماهنگی میان کار فرما و پیمانکاران در گذشته نبوده است.
وی اظهارداشت : با وضعیت موجود تردد در این محور با مشکل مواجه می شویم.

ضرورت توجه به محور کندوان

حجت الاسلام یزدان جهاندار امام جمعه مرزن آباد مشکل ترافیک و کمبود آب را از جمله مشکلات این این منطقه برشمرد و گفت : این طرح کندوان تاکنون ۲ بار کلنگ زنی شده و همه وعده های داده شده در این ارتباط محقق نشده است.
وی بیان داشت : جاده کرج - چالوس، کندوان حدود هفت شهرستان غرب مازندران و پیوند دهنده استان های گیلان و غرب مازندران است که ضرورت دارد به این محور توجه اساسی بشود.
امام جمعه مرزن آباد تصریح کرد: شماری زیادی بر اثر تصادفات ناشی از مشکلات موجود حدفاصل مرزن آباد تا دزدبن جان باختند که کندی طرح بدبینی اهالی و مسافران را به دنبال داشته است.

هفده روستای در محدوده مرزن آباد تا دزدبن سکونت دارند.

ناکارآمدی مدیریت در گذشته عامل کندی طرح تعریض محور کندوان است

طرح تعریض جاده کندوان آذر ماه سال ۱۳۹۷ با هدف کاهش ترافیک و ایمن سازی مسیر ، جدا سازی خط رفت و برگشت ، کاهش مصرف سوخت ، رفع گره ترافیکی منطقه و کاهش حوادث جاده ای با اعتبار اولیه حدود ۸۰ میلیارد تومان در حدفاصل مرزن آباد به دزدبن به طول حدود ۱۵ کیلومتر شروع شد.

جاده چالوس - کرج (کندوان ) به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر یکی از محورهای ارتباطی تهران با مازندران است و ه خاطر برخورداری از چشم اندازهای طبیعی مسیر پرتردد محسوب می شود.

نیمی از جاده کندوان در حوزه جغرافیایی استان مازندران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha