۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85049192
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

زراعت چوب در ۶۰۰ هکتار از اراضی گیلان انجام شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85049192
زراعت چوب در ۶۰۰ هکتار از اراضی گیلان انجام شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در راستای قانون تنفس جنگل‌های شمال گفت: در سال جاری زراعت چوب در ۶۰۰ هکتار از اراضی استان اجرا شد که برای گسترش آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح محمدی روز دوشنبه در مراسم کاشت نهال در حوزه علمیه گیلان در رشت با بیان اینکه زراعت چوب در وسعت ۴۸ هزار هکتار از اراضی در دستور کار است، اظهار کرد: از این میزان ۳۰ هزار هکتار مستثنیات مردم و ۱۸ هزار هکتار نیز از اراضی ملی است.

وی به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور طی چهار سال اشاره کرد و افزود: کاشت هشت میلیون درخت در سال اول از برنامه‌های این طرح در استان گیلان است که مقدمات اجرای آن در استان آغاز شده، نهالستان‌ها به اندازه کافی نهال‌ها را تامین کرده که در مناسبت‌های مختلف این برنامه اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر ضرورت همکاری مردم برای اجرای پویش کاشت یک میلیارد نهال در کشور اظهار کرد: این پویش را با تمام توان در گیلان اجرا خواهیم کرد تا فرهنگ کاشت نهال و حفاظت از منابع طبیعی به مطالبه مردمی تبدیل شود.

محمدی با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و با اشاره به نامگذاری هفته‌ای با این عنوان افزود: ترویج، حفاظت و توسعه پایداری سرزمین ما بستگی به جنگل‌ها و مراتع دارد، به لحاظ علمی نیز فضای سبز آرامش دهنده است و در تعادل هوای محیط نقش مهمی دارد.

وی گیلان را پرچمدار منابع طبیعی در کشور دانست و خاطر نشان کرد: هیچ جای کشور مانند گیلان استعداد پرورش درخت و سرسبزی را ندارد، ما گیلانیان باید در حوزه کاشت نهال و درخت از سایر هم استان‌ها پیشی بگیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تشریح اهمیت کاشت درخت و با اشاره به شعری از کتاب دوم دبستان با موضوع درختکاری و با تشریح مضامین آن اظهار کرد: هر درختی که می‌کاریم، اثراتش علاوه بر زندگی فعلی ما، بعد از ما زمانی که به خاک تبدیل شدیم برای طبیعت نیز خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) به کاشت درخت عنوان کرد: رسول اکرم (ص) می فرمایند؛ ‌هر کسی که درختی بکارد و آن درخت میوه دهد، خداوند به اندازه میوه‌های آن درخت به او ثواب می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خاتمه سخنانش اظهار کرد: کاشت درخت با قلب‌ها انجام می‌شود نه با دست، از این‌رو اگر در قلبمان این باور ایجاد شود، کاشت درخت صورت می گیرد.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گرفته، شعار امسال این هفته "درخت برای زندگی، با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha