۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85049284
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

طرح جهش تولید در ۲۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان سمنان اجرا شد

شاهرود - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح جهش تولید دیم‌زارهای استان طی سال زراعی جاری در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کالپوش میامی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله رضایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت از دیم‌زارهای کالپوش میامی در شرق استان سمنان به رسانه‌ها افزود: در قالب طرح جهش تولید دیم‌زارها ابلاغیه معاونت زراعت وزارتخانه و پشتیبانی ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) به منظور تولید محصولات بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح از ۱۴ کارشناس جدید استخدام شده برای نظارت از زمان کاشت تا برداشت محصول کشاورزان استفاده می‌شود، ابراز کرد: علاوه بر حمایت‌های انجام شده در قالب نهاده‌های مورد نیاز، ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی مکانیزه نیز از محل وام بانک ملی خریداری و در اختیار بهره‌برداران این منطقه قرار گرفته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی برای تحویل همزمان این ادوات کشاورزی که از محل وام بانکی و با پشتیبانی ستاد فرمان امام خمینی(ره) تأمین شده است، در این آیین حاضر شد.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان است و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

کل تولید سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود. جهاد کشاورزی میامی با سه مرکز جهاد کشاورزی حومه، فرومد و کالپوش، بیشترین تولید استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کلزا و چغندرقند در این شهرستان انجام می‌شود.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha