درهای کشور را برای موفقیت در حوزه‌ جذب دانشجوی بین‌الملل به روی همسایگان بگشاییم

تهران- ایرنا- معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، گفت: یکی از سیاست‌های ما سیاست همسایگی است؛ در همین راستا و برای موفقیت در زمینه جذب دانشجوی بین‌الملل باید درهای کشور روی همسایگان گشوده باشد. حتی باید برای جذب دانشجویان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی نیز برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا علیرضا بیگدلی روز دوشنبه در نخستین جشنواره دانشجویان بین المللی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: سیاست خارجی ما ادامه سیاست داخلی محسوب می شود و ما در کشورهای خارجی با افتخار سیاست دانش بنیان و دانش محور و خردمندانه جمهوری اسلامی را پرچم‌داری می کنیم و از آن بهره مند می شویم.

وی افزود: افتخار می کنیم در هر دیداری که موضوع علم محوری ایران مطرح می شود، فارغ از بحث‌های مرتبط با سیاست، از ایران به بزرگی یاد می کنند و ما سربازان سیاست خارجی احساس غرور می کنیم که این نتیجه تلاش دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت علوم است.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امورخارجه با بیان اینکه یک مبلّغ ایرانی باید بداند چگونه با دانشجویان خارجی رفتار کند، افزود: یکی از سیاست‌های ما سیاست همسایگی است، باید برای موفقیت درهای کشورمان روی همسایگان گشوده باشد و این نکته را نقطه وصل خود به بستر بین الملل بدانیم. همچنین باید در روابط با کشورهای همسایه تسهیل‌گری شود و نگرانی‌ها را کم کنیم و برای رفت و آمد به کشورهای همسایه ارزش قائل باشیم.

وی گفت: کشور ما ظرفیت کافی در این زمینه دارد اما تقاضای تحصیل در ایران اگر روبه رشد باشد، باید به هدفگذاری جذب ۵۰۰ هزار دانشجو در سال‌های آینده توجه دوچندان کنیم و حتی باید برای جذب دانشجویان فرانسوی، آلمانی و انگلستانی در ایران برنامه‌ریزی شود.

درهای کشور را برای موفقیت در حوزه‌ جذب دانشجوی بین‌الملل به روی همسایگان بگشاییم

بیگدلی در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی نیز اظهار داشت: مساله اربعین یکی از افتخارات ما است؛ در این مراسم بسیاری از مسائل را پشت سر می گذاریم و با موفقیت یک پروژه ارتباطات مردمی را شکل می دهیم. انگیزه اصلی در این پروژه عشق به امام حسین (ع) است اما این عشق باید در حوزه های دیگر جاری شود.

وی اظهار داشت: ارتباطات همسایگی، مسائل و وجوه انسانی فراوانی دارد و جذب دانشجویان بین‌المللی نیز همین‌گونه است. آنچه تاکنون در این حوزه رخ داده است، باید تثبیت شود و در آینده رشد کند و افزایش یابد و باید در این راه از تجربه دیگران استفاده کنیم.

بیگدلی گفت: وزارت امور خارجه در بحث کنسولی، دستگاهی است که مانعی را برای رفت و آمد اتباع ایجاد نمی کند. ما ظرف چند دقیقه به درخواست‌های تحصیل در ایران پاسخ می‌دهیم و در این امر صمیمانه در کنار وزارت‌ علوم هستیم.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تاکید کرد: تقاضای ما این است که به ابعاد جهانی جذب دانشجویان بین‌المللی توجه شود. مساله جذب دانشجو موضوعی جهانی است و همه کشورها از این فرصت برای شکل دادن نظم بین‌المللی خود استفاده می کنند. ما هم باید چنین نگاهی داشته باشیم. ضمن اینکه این موضوع تنها به وزارت علوم مربوط نیست و همه باید در این هدف همکاری و تعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha