پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد در نیمه شعبان برای قم

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برای فردا شب و ظهر روز چهارشنبه هفته جاری که با جشن‌های نیمه شعبان همراه است، برای این پیش‌بینی می‌شود.

مهران حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس نتایج تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، آسمان امروز صاف و در ساعات پایانی روز به‌تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد تا حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امروز به‌تدریج فعالیت سامانه بارشی در سطح استان آغاز می‌شود و صبح فردا با شدت گرفتن فعالیت این سامانه، شاهد بارش باران گاهی به‌صورت رگبار همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید به‌صورت موقتی و رخداد رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط به‌تناوب تا روز جمعه در سطح استان داریم و بویژه در ساعات عصر افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

حیدری گفت: برای شب نیمه شعبان (فردا شب )‌ که جشن‌های مناسبتی آغاز خواهد شد احتمال بارش‌ها در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که احتمالا رگباری است و به‌صورت متناوب شهر را درگیر می‌کند و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد.

وی افزود: در روز نیمه شعبان از ساعات ظهر به بعد احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت در شهر و در مناطق غربی استان تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت به‌صورت موقتی پیش‌بینی شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: روند دمای امروز نسبت به دیروز افزایشی و از فردا تا روز جمعه کاهشی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی قم پیش‌بینی کرد: دمای کمینه فردا در شهر قم ۱۱ و بیشینه امروز نیز حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود،‌ ولی تا روز پنجشنبه بیشینه دما با کاهش ۱۰ درجه‌ای، به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بازمی‌گردد.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دمایی که از سطح استان گزارش شده مربوط به شهر قم و کوه سفید با ۲۸ درجه و کمینه دما نیز مربوط به بخش دستجرد با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده‌است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha