مجارستان: پیامدهای ویرانگر جنگ اوکراین با سلاح‌های غربی بیشتر می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه مجارستان با انتقاد از راهبرد ارسال سلاح به اوکراین از سوی کشورهای اروپایی، تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که پیامدهای ویرانگر جنگ در اوکراین با سلاح‌های غربی بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، پیتر سیجارتو در مصاحبه‌ با شبکه سوئدی اس‌وی‌تی، ایده ارسال سلاح به اوکراین از سوی کشورهای اروپایی را روش مناسبی برای رسیدن به صلح ندانست و اعلام داشت که کشورش به همین خاطر به کی‌یف سلاح نمی‌فرستد.

وزیر امور خارجه مجارستان اظهار داشت: راه حل‌های ارائه شده توسط اروپایی‌ها برای جنگ اوکراین تاکنون کارساز نبوده است.

وی اضافه کرد: نخستین گام برای برقراری صلح در اوکراین باید جلوگیری از کشته شدن مردم و برقراری آتش‌بس در اولین فرصت ممکن باشد.

وزیر امور خارجه مجارستان افزود: مجارستان بر خلاف سایر کشورهای اروپایی اولویت اول جنگ اوکراین را توقف کشتار مردم می‌داند که تنها مسیر برای دستیابی به صلح است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون راه‌حل‌هایی که در اروپا ارائه شده، کارساز نبوده است چراکه همه آنها روی جنگ روانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سیجارتو به تحریم‌های نفتی کشورهای غربی علیه روسیه نیز اشاره و اضافه کرد: تاکنون این تحریم‌ها نتوانسته‌ اثری روی مسیر جنگ و رسیدن به صلح داشته باشد.

اظهارات وزیر امور خارجه مجارستان پس از آن بیان شد که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ماه گذشته تنها راه تضمین صلح پایدار در اوکراین را ادامه حمایت نظامی از این کشور اعلام کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha