مولدسازی املاک مازاد برای پروژه های ناتمام خیرین در دستور کار است

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: املاک مازاد بلااستفاده برای پروژه های نیمه تمام خیرین را مولد سازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری امروز در نخستین همایش ملی تجلیل از بازیگران سلامت دانش آموزان در تالار فردوسی دانشگاه تهران اظهار کرد: برخی گمان کردند املاک خیرین به فروش می‌سد و حتی برخی از خیرین هم موضع گرفته بودند که مدارس خیرساز را می خواهیم بفروشیم اما این اجازه را از نطر شرعی نداریم و خیرین نیز متوجه شدند که چنین قصدی وجود ندارد.

وی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان گفت: اقدامات تنبیهی برای ایجادکنندگان این جو روانی باید انجام شود، اما بر اساس نظراتی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد، منشأ ویروسی، میکروبی، امواج و پرتو بررسی شده است که نتایج ن منفی بود.

نوری اظهار داشت: همکارانم به طور جدی در حال کار هستند و قرار شد در یک نشست خبری به مردم اطلاع رسانی و آنها را از نگرانی خارج کنند و اطلاعاتی که می‌دهند درست است.

وی ادامه داد: مطمئن هستیم که اولیا همانند دوران کرونا، در این قضایا هم حضور جدی خواهند داشت و با هوشیاری معلمان و دانش آموزان به زودی این مساله برطرف می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین الگوی دانش آموزان هستند و نام آنها باید در کتاب‌های درسی عنوان شود.

وی افزود: خیرین افرادی از خود گذشته‌ هستند و باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد زیرا کمک‌های آنان در تولید ناخالص ملی تاثیر گذار است اما اثرات تربیتی بسیار بیشتری دارد.

نوری با بیان اینکه از هر ۲ کلاس درس یکی را خیرین می‌سازند، گفت: قرار است ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار را با کمک خیرین توانمند کنیم.

وی گفت: شمار زیادی از خیرین در اقدامات آموزش و پرورش مشارکت دارند که باید برای آنها تسهیلگری شود ضمن اینکه دانش آموزان هم امروز گروه‌های خیریه دارند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان از دوره ابتدایی باید با امور خیر آشنا شوند و ما هم وظیفه داریم زیرساخت‌ها را برای اقدامات خیر فراهم کنیم.

همچنین سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در این همایش، اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه‌های ما هستند و با سلامت و جسم، بهتر می‌توانند تحصیل کنند و آینده سازان کشور باشند.
وی افزود: از سلامت به عنوان بالاترین نعمت یاد شده است و از امروز باید به فکر دانش آموزان باشیم.

رئیس دانشگاه تهران در این همایش اظهار کرد: رهبر انقلاب همواره به مشارکت‌های مردمی تاکید کرده‌اند یکی از ظرفیت‌هایی که فرهنگ را تقویت می‌کند، بخش مشارکت نهادهای مدنی است.
سید محمد مقیمی افزود: ظرفیت‌های مردمی باید به سمت پیشرفت کشور سوق داده شود و اخیرا جوانان و نوجوانان خواهان مشارکت در اداره امور جامعه هستند.
رئیس دانشگاه تهران گفت: شعار «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرینی» را با تاکید بر مسئولیت اجتماعی در دانشگاه مدنظر قرار دادیم و دانشجویان در بحث حضور در اجتماع و اثر گذاری های اجتماعی اقدامات بسیاری انجام می‌دهند.
به گفته او، در بحث جامعه مدنی اگر به خوبی از این ظرفیت استفاده نکنیم، دیگران آن را به نفع خود بکار می‌گیرند.
مقیمی ادامه داد: در دانشگاه تهران اقداماتی در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور و جهادی انجام شده است و خیرین هم در این راستا همواره پای کار بوده‌اند و از این ظرفیت هم باید به درستی بهره برداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha