۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85049960
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبر: 85049960
حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

همدان- ایرنا- بازارهای استان همدان با نزدیک شدن به پایان سال، عطر و بوی بهاری به خود گرفته و تکاپوی ماه‌ها تلاش و اهتمام مدیریت عالی استان و تیم اقتصادی برای ایجاد آرامش در سطح بازار نوروزی است تا مردم با وجود سختی‌هایی که در معیشت و اقتصاد دارند، خیالشان در تامین کالاهای اساسی شب عید راحت باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رصد بازارهای نوروز در نقاط مختلف استان همدان نشان می‌دهد خریدهای مردم حتی اندک، شور و هیجان خاصی دارد و مردم فارغ از هرگونه مسایل و مشکلات و پمپاژهای ناامیدی از سوی بدخواهان، می‌خواهند روزهای آخر سال را با بهترین خاطره به پایان برسانند.

پیچیدگی مسائل اقتصادی و فشار تحریم‌های ظالمانه، اگرچه گرفتاری مردم را در تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج خود دوچندان کرد، اما با تدبیر دولت سیزدهم و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در استان همدان، امروز نگرانی در بازار شب عید وجود ندارد و چند قدم مانده به نوروز، استاندار همدان به مردم اطمینان خاطر داد که ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای کنترل بازار عرضه و تقاضای شب عید و ماه مبارک رمضان در استان مطلوب و اطمینان‌بخش است.

"علیرضا قاسمی‌فرزاد" که همواره دغدغه معیشت و اقتصاد مردم را دارد و به فرمانداران ده‌گانه استان همدان نیز تاکید کرده اجازه ندهند مردم در تامین کالاهای اساسی شب عید با سختی مواجه شوند، تامین، توزیع و ذخایر راهبردی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این استان را در وضعیت قابل قبولی دانست و اعلام کرد: مردم استان نگرانی برای تامین مواد غذایی و مصرفی نداشته باشند.

وی این نوید را داد که قیمت کالاهای اساسی در اسفند افزایش ندارد و اعضای کارگروه تنظیم بازار در سطح شهرستان‌ها، نظارت‌های خود را به صورت میدانی انجام می‌دهند.

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

به گفته استاندار همدان؛ طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با هدف نظارت بر بازار عرضه محصولات بخش کشاورزی، اقلام و کالاهای اساسی با هدف متعادل نگاه داشتن قیمت در بازار شب عید در سطح استان و شهرستان‌ها با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حال اجرا است.

طبق تاکید قاسمی‌فرزاد مقرر شد در سطح شهرستان‌ها، غرفه‌هایی برای توزیع کالاهای اساسی ایام نوروز در نظر گرفته شود.

برپایی ۳۰ غرفه در شهر همدان برای توزیع میوه شب عید و پیرو آن در شهرستان‌ها و همچنین راه‌اندازی نمایشگاه برای عرضه کالاهای اساسی مردم از دیگر تاکیدات استاندار همدان در ستاد تنظیم بازار استان بود تا با برپایی این نمایشگاه‌ها، عرضه مستقیم کالاها با نرخ مصوب به تعدیل بازار کمک کند.

در همین رابطه و برای اطمینان خاطر هر چه بیشتر مدیریت عالی استان از وضعیت بازار، مقرر شد جلسه ستاد تنظیم بازار در شهرستان‌ها تشکیل و نظارت میدانی از بازار و وضعیت توزیع کالاهای اساسی انجام شود.

برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی در شهرستان‌ها

به همین منظور روز دوشنبه شهرستان ملایر میزبان نشست ستاد کنترل و تنظیم بازار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان و دیگر اعضای ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان ملایر بود و تصمیمات خوبی برای آرامش هر چه بیشتر در بازار عید نوروز اتخاذ شد.

"سیدمجتبی حسینی" در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه ستاد کنترل و تنظیم بازار در ۲ شهرستان و برنامه‌ریزی برای چند روز آینده، ابراز امیدواری کرد: با اهتمام و دستور استاندار همدان برای تنظیم بازار، اتفاق مبارک و روزهای خوبی را برای مردم در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سخت است و دولت سیزدهم حمایت مجدانه‌ای را در این بخش از مردم دارد، افزود: یکی از اقدامات مهم دولت در این زمینه، توزیع اقلام اساسی است که امسال بنا شد توزیع این اقلام از طریق برگزاری نمایشگاه عرضه اقلام اساسی در استان اتفاق بیفتد تا مردم دسترسی داشته باشد.

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: در ملایر نیز برای رفع نگرانی در تامین کالاهای اساسی، ستاد تنظیم بازار این شهرستان با تدبیر نمایشگاهی برای عرضه مستقیم کالاها و مایحتاج اساسی مردم برپا کند.

حسینی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما تامین کالا، محصول و خدمات مورد نیاز در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: قیمت کالاهای اساسی نباید با مرکز استان تفاوت داشته باشد و قیمت‌ها در کل استان یکسان و ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم.

به تاکید وی، قیمت کالاها با نام تجاری مشخص باید در تمام نقاط استان ثابت باشد چراکه تضمین قیمت را در برنامه داریم و تلاش ما بر این است که مردم هر جایی برای تامین اقلام مورد نیاز مراجعه می‌کنند، قیمت برای یک کالای مشخص و نام تجاری مشخص یکسان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان توزیع متوازن و عادلانه‌محور اقلام اساسی به ویژه میوه را در ایام پایانی سال از دیگر برنامه‌های مهم تنظیم بازار عنوان و بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در ملایر، چرخشی کردن عاملان توزیع است که باید عاملان فروش در فروشگاه‌های عرضه به سمع و نظر مردم برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان: استفاده از سامانه وب اقدام جدیدی در استان است که امشب رونمایی می‌شود و کسانی‌که نمی‌توانند به نمایشگاه مراجعه کنند، با مراجعه به به سامانه، ابتدا کالای مورد نظر را انتخاب و با دیدن مباشران، متناسب با آدرس منزل، نزدیکترین مکان را انتخاب و خرید را انجام می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه ملایر می‌تواند از تجارب خوب استان استفاده کند، از برپایی نمایشگاه اقلام اساسی از ۱۸ تا ۲۸ اسفند در این شهرستان خبر داد و گفت: اتوبوس‌هایی برای جابجایی رایگان مردم هماهنگ کردیم و نمایشگاه بهاره نیز در مجاورت آن قرار دارد تا مردم بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در هر کدام از شهرهای تابعه ملایر نیز ایجاد یک فروشگاه توزیع اقلام اساسی و قابل دسترسی مردم ضروری است، خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه وب اقدام جدیدی در استان است که امشب رونمایی می‌شود و کسانی‌که نمی‌توانند به نمایشگاه مراجعه کنند، با مراجعه به این سامانه، ابتدا کالای مورد نظر را انتخاب و با دیدن مباشران، متناسب با آدرس منزل، نزدیکترین مکان را انتخاب و خرید را انجام می‌دهند.

راه‌اندازی سامانه وب برای خرید غیرحضوری اقلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه ملایر نیز می‌تواند از این تجربه استفاده و صفحه‌ای به نام شهرستان اضافه کند، ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این سامانه، امسال یک رویکرد جدیدی با یک اتفاق عدالت‌محوری شکل گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امسال خلاف سال‌های گذشته که دولت یارانه را برای قیمت میوه می‌داد، به مباشرین واگذار شده، گفت: همانند سال‌های قبل سازمان تعاون روستایی استان میوه شب عید همچون سیب و پرتقال را خریداری کرده و در انبار موجود است که سهم شهرستان ملایر نیز اعلام خواهد شد.

وی درباره کشیک‌های نوروزی از نظر فعالیت نانوایی‌ها، ارائه خدمات و شعب بانکی افزود: دسترسی مردم به خدمات در ایام عید، وجود پول نقد در شهرستان و دستگاه‌های خودپرداز و نظارت‌های مستمر مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنین بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی گشت‌های مشترک همراه با ایجاد آرامش در بازار تاکید کرد و افزود: برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌های ملی دارند که باید مراقبت شود به دست مصرف کننده اصلی برسد.

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

کالا به وفور در ملایر وجود دارد

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به برگزاری جلسات مستمر ماهانه تنظیم بازار در این شهرستان، گفت: تنظیم بازار شب عید سال گذشته روزهای خاصی بود و به خوبی کنترل شد تا امروز که همکاران دستورات استاندار همدان را به خوبی پیاده‌سازی کنند.

"سلمان اسماعیلی" تاکید کرد: در مجموع ستاد تنظیم بازار این شهرستان کارنامه موفقی داشت که این تلاش‌ها و زحمات قابل تقدیر اشت.

وی ادامه داد: بنا بر گزارش‌هایی از دستگاه‌های مختلف و بازدیدها و گزارش‌های میدانی از سطح بازار امسال، شرایط باثبات‌تری نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی، میوه و سایر اقلام در بازار ملایر وجود ندارد.

فرماندار ویژه ملایر: بنا بر گزارش‌هایی از دستگاه‌های مختلف و بازدیدها و گزارش‌های میدانی از سطح بازار امسال داریم، شرایط باثبات‌تری نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی و میوه و سایر اقلام در بازار ملایر نداریم.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد، اظهار داشت: دولت امسال بر خلاف سال‌های قبل ماموریتی مبنی بر تامین کالا برای خود تعریف نکرده و مقداری میوه و کالاهای اساسی توسط تعاون روستایی تامین خواهد شد.

اسماعیلی گفت: از شنبه نمایشگاه بهاره ارائه کالاهای اساسی با ۴۵ غرفه در ملایر برپا می‌شود و اقلام اساسی همچون گوشت، مرغ، برنج، روغن، پوشاک، کیف و کفش، خرما، آجیل و میوه با قیمت‌های مناسب عرضه و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشتیم، یادآور شد: اشکال ما در توزیع اقلام بود که در این راستا تلاش کردیم مجموعه مباشرین و شکل توزیع را سر و سامان دهیم.

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

گشایش نمایشگاه بهاره با ۴۵ غرفه در ملایر

معاون استاندار همدان ادامه داد: برای میوه شب عید نیز به شکل محدودتری در شبکه توزیع و مباشرینی که معرفی شده‌اند، با نگاه تنظیم بازار و قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

اسماعیلی همچنین یکی از دغدغه‌های جدی مردم را نانوایی‌ها در ایام عید عنوان و بیان کرد: نظارت‌ها تشدید شده و از ۱۰ روز قبل از عید ۳۰ نانوایی کشیک در نقاط شهرستان تعریف و به آنها ابلاغ شده که موظف هستند تا ساعت ۱۰ شب نان باکیفیت به مردم ارائه دهند و در صورت کسری سهمیه آرد، حاضریم این سهمیه را اضافه کنیم.

وی گفت: خدمات بانک‌ها از دیگر موضوعات مهم تنظیم بازار است که در این راستا در جلسه‌ تخصصی با روسای بانک‌ها، ماموریت‌ها و وظایف تعریف و ابلاغ شده و موظف هستند به صورت کامل در ایام تعطیلات، خدمات از طریق خودپردازها ارائه شود و از این بابت مشکلی نداریم.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: برای رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم، نظارت‌ها را تشدید کردیم و کشیک نوروزی و گشت‌های نوروزی تعریف شده، بازار را رها نمی‌کنیم و اجازه به سوداگران نمی‌دهیم که در بازار التهاب ایجاد کنند.

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

فعالیت ۳۰ نانوایی ایام تعطیلات نوروز در ملایر

اسماعیلی خاطرنشان کرد به‌رغم همه دشمنی‌ها، کارشکنی‌ها و جریان نفاق داخلی و ضد انقلاب خارج نشین که مستاصل شده‌اند و دست به هر ترفندی می‌زنند، مردم ایران و استان همدان متحد هستند و عید پیش‌رو با عملکرد خوب دستگاه‌ها روزهای خوبی برای مردم رقم خواهد خورد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز اظهار داشت: ۱۲ جلسه ستاد تنطیم بازار امسال برگزار کردیم و در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی و بازار به طور مرتب انجام می‌شود.

"داریوش صفاری" افزود: سه نقطه در این شهرستان به صورت حضوری برای دریافت شکایت‌های مردمی با حضور بازرسان ادارات ذیربط تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در سطح این شهرستان انجام شد و حدود ۲ هزار و ۳۱۶ واحد متخلف با ارزش تخلفات ۲۱۸ میلیارد ریال شناسایی شدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر یادآور شد: در حوزه قاچاق کالا نیز در این مدت ۱۱۷ مورد بازرسی داشتیم که حدود ۱۱۷ واحد متخلف شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند.

حال خوبِ بازار استان همدان در چند قدمی نوروز

صفاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون برنج هندی ۳۵۲ تُن، برنج تایلندی ۹۳۳ تُن، گوشت منجمد گوساله ۱۰۷.۵ تُن، گوشت منجمد گوسفندی ۲۰ تُن، مرغ منجمد ۱۲۰ تُن، روغن چهار تُن، شکر ۳۸۶ تُن و قند ۱۸۶ تُن جذب و صد درصد توزیع شد.

وی ادامه داد: از ۲ هزار و ۳۱۶ مورد پرونده‌های تخلفات تعزیرات حکومتی، یک‌هزار و ۹۹۷ پرونده بررسی و ۱۱۷ مورد قاچاق کالا رسیدگی شد و ۱۸۳ مورد نیز شاکی خصوصی از واحدهای صنفی داشتیم که رسیدگی کامل انجام شد.

به گزارش ایرنا؛ در پایان این نشست اعضای ستاد تنظیم بازار استان و شهرستان از وضعیت بازار و روند توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌های سطح شهر بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha