بیش از پنج هزار سامانه هوشمند جاده‌های کشور را پایش می‌کنند

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: اکنون بیش از پنج هزار سامانه هوشمند نظارتی،جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور را به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کنند تا متخلفان به صورت برخط شناسایی شوند.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: توسعه هوشمندسازی اولویت اصلی و تکلیف فرماندهی راهور فراجا و فرماندهی کل فراجا است که باید با همکاری دستگاه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند فعال در کشور شامل دوربین‌های نظارتی، دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه‌های ثبت تردد است، میزان سامانه‌های فعال کشور را با شرایط ایده‌آل و استاندارد را نامناسب دانست.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور، براساس استاندارد جهانی و کشورهای توسعه‌یافته در حوزه ترافیک، سامانه‌های کنونی باید حداقل تا ۱۰ برابر افزایش یابند که حجم عظیمی از سرمایه و منابع را طلب می‌کند.

سرهنگ شیرانی هزینه در حوزه امنیت را سرمایه‌گذاری دانست که می‌تواند با کاهش تصادفات و تلفات، هزینه‌های کلان مالی و انسانی را جبران کرده و کاهش دهد.

بیش از پنج هزار سامانه هوشمند جاده‌های کشور را پایش می‌کنند

وی به فرارسیدن تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: همه سامانه‌های هوشمند نظارتی سطح کشور فعال هستند و با دستور مقام عالی فرماندهی راهور، به صورت شبانه روزی جاده‌ها را رصد می‌کنند تا کوچکترین تخلفی از دید پلیس پنهان نماند.

همه سامانه‌های هوشمند نظارتی سطح کشور فعال هستند و با دستور مقام عالی فرماندهی راهور، به صورت شبانه روزی جاده‌ها را رصد می‌کنند

دسترسی شبانه‌روزی مردم به تازه‌ترین وضعیت جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور به دسترسی شبانه‌روزی مردم به تازه‌ترین وضعیت جاده‌های کشور اشاره کرد و افزود: هموطنان می‌توانند از طریق نشانی https://rahvar۱۲۰.ir/ و سامانه تلفنی ۱۲۰، آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی را به صورت لحظه‌ای مطلع شوند.

سرهنگ شیرانی از مسافران نوروزی و رانندگان خواست در این ایام به هشدارها و علائم توجه کرده و برای سفری آرام و بی‌خطر از تخلف و عبور از قوانین خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha