۱۶ درصد به فضاهای ورزشی مدارس کشور اضافه شد

شهرری - ایرنا - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۶۷۲ هزار متر مربع به مساحت فضاهای ورزشی مدارس افزوده شد این میزان افزایش ۱۶ درصدی مساحت فضاهای آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز سه شنبه در آیین افتتاح ۵۵۰ طرح شهید سلیمانی در دبیرستان حضرت معصومه (س) شهرری افزود: حوزه تربیت بدنی در تلاش بوده به اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وفادار باشد و تمام برنامه های خود را طبق آن تنظیم کرده است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف این طرح تنوع بخشی به محیط های یادگیری است و فضاها ورزشی نیز محیطی برای ارتقای سلامت جسمی و روانی محسوب می شود که در شادابی و نشاط دانش آموزان موثر است.

این مسئول اظهارداشت: پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد فضاهای ورزشی کشور پنج هزار و ۳۸۹ مورد بود که از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۹ مورد درون مدرسه ای و ۲ هزار و ۵۰۰ فضا برون مدرسه ای با مساحت کل چهار میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۳۰ متر مربع بود.

مدیرکل دفترتربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پارسال طی تفاهم نامه ای که با رویکرد ارتقای سلامت دانش آموزی, محرومیت زدایی و ارتقای سرانه های ورزشی و عدالت آموزشی با حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت با ادارات کل آموزش و پرورش استانها منعقد شد ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی و ورزشی در مدارس کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۱۷ فضای ورزشی در هفته تربیت بدنی به بهره برداری رسید و ۵۵۰ مورد نیز امروز به بهره برداری می رسد.

جعفری ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی در مجموع بناست ۲ هزار و یکصد فضای ورزشی ایجاد شود که تا به امروز یک هزار و ۵۶۷ مورد از آنها به بهره برداری رسیده و با اجرای کامل آن تا پایان سال تحصیلی جاری ۴۰ درصد به فضاهای ورزشی کشور اضافه می شود.

به گفته وی همانگونه که در سند آموزشی و پرورش اضافه شده برای هر مقطع یک رشته ورزشی پیش بینی شده است.

طرح شهید سلیمانی برنامه طراحی, بهینه سازی, متناسب سازی و تبدیل به احسن نمودن فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اولویت مناطق محروم است.

۵۲۴ زمین چمن مصنوعی و کفپوش روباز, ۱۲ سالن ورزشب سقف بلند ۴۶ زمین ساحلی و ۴۳۵ کلاس درس تربیت بدنی در مرحله نخست اجرای این طرح به بهره برداری رسید.

۳۸۱ زمین چمن مصنوعی و کفپوش روباز, ۵۰ زمین ساحلی, ۲۳ سالن ورزشی سقف بلند و ۹۶ کلاس درس تربیت بدنی در مرحله دوم این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش و به صورت بر خط در سراسر کشور افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha