افزایش ٢۵٠ تخت بیمارستانی در حوزه درمان تأمین‌اجتماعی/بیمارستان هدایت افتتاح شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در آیین «افتتاح بیمارستان هدایت تهران» از افزایش ٢۵٠ تخت بیمارستانی در حوزه درمان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرهاشم موسوی روز سه‌شنبه در آیین «افتتاح بیمارستان هدایت تهران و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح بیش از ۶۰ طرح بیمه‌ای و درمانی در ١٨ استان کشور» اظهار داشت: در نظام تأمین اجتماعی عمدتا ٢ رویکرد اساسی تأمین معیشت و جبران خطرات احتمالی درآمد و نیز توسعه خدمات در راستای افزایش رفاه اجتماعی و سطح کیفی زندگی به‌ویژه خدمت سلامت به‌عنوان زیرساخت توسعه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به توسعه خدمات نظام تأمین اجتماعی پس از انقلاب‌اسلامی تصریح کرد: براساس آمار رسمی، قبل از انقلاب اسلامی در ایران، ٢٠ درصد از جامعه ٣۵ میلیون نفری ایران و امروز (پس از این انقلاب) حدود ٧٣ درصد از جامعه ٨۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

موسوی با اشاره به توسعه خدمات بخش‌های مختلف نظام تأمین اجتماعی در این دوره گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد جامعه نیز پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و این رقم قبل از انقلاب اسلامی برابر با ٨٠ هزار نفر بود.

وی افزود: امروز با وجود چالش‌های جمعیتی و ناپایداری منابع توسعه خدمات نیز در بخش‌های متعدد این سازمان و حوزه تأمین اجتماعی دنبال می‌شود.

حذف فرانشیز بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در این دوره خدمات تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این سازمان قرار گرفتند؛ فرانشیز بیمه‌شدگان (بیماران) ۶۵ سال به بالا حذف شد و اکنون به‌طور متوسط، روزانه بالغ بر یک میلیون نفر خدمات سرپایی و ١٣ هزار نفر خدمات سرپایی دریافت می‌کنند که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی سازمان برای بیمه‌شدگان رایگان است.

وی افزود: امروز شاهد افتتاح ٧٨ طرح بهداشتی، درمانی اعم از آغاز عملیات کلنگ‌زنی، بهره‌برداری و توسعه بخش‌های بیمارستانی در ٢٣ استان و ٣٣ شهرستان مرتبط در سراسر کشور بوده و بیمارستان هدایت تهران، شهید املاکی و نیز توسعه بیمارستان حکیم جرجانی در گرگان نیز در این راستا به انجام رسید.

موسوی ادامه داد: امسال حدود ٩ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در راستای توسعه این طرح‌ها با رشد ١١۴ درصدی هزینه شد که در سال آینده نیز این رویکرد (توسعه طرح‌های بهداشتی و بیمارستانی) ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که امسال و سال آتی ٢ هزار تخت بیمارستانی در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی افزوده شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای این طرح‌ها برای بیش از یکهزار و صد نفر اشتغال‌زایی شده و حدود سه هزار و ٩٠٠ میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی بار مالی دارد.

وی افزود: امروز سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۵۰ هزار طرف قرارداد در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه خدمات مشغول است و نسخه الکترونیک که قبل از این دولت با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه بود، امروز به پیشرفت ٩۵ درصدی رسیده است.

راه‌اندازی ١٨٠ مرکز دیابت و فشار خون در کشور

موسوی از راه‌اندازی ١٨٠ مرکز دیابت و فشار خون در کشور خبر داد و گفت: اکنون خدمات بیمه تکمیلی از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است و این خدمت با رشد ٨٠ درصدی همراه است.

وی با اشاره ١٢٠ درصد سهم منابع در این زمینه، افزود: در این دوره ٢۴٣ قلم دارو در قالب طرح دارویار نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

موسوی یادآور شد: در این دوره ١٨٠ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد و ٨٨ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان با بانک مربوطه تسویه شد. این ٨٨ هزار میلیارد تومان، هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه بار مالی برای سازمان داشته و با حمایت دولت مردمی سیزدهم، از دوش تأمین اجتماعی برداشته شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از افتتاح یک بیمارستان در جنوب کشور (آبادان) خبر داد و گفت: این بیمارستان در ابتدای سال به بهره‌برداری رسیده و در آخر سال نیز بهره‌برداری بیمارستان ۵۵٠ تخت‌خوابی فیاض بخش را خواهیم داشت.

بیمارستان یکصد تختخوابی هدایت تهران (وابسته به سازمان تأمین اجتماعی) امروز سه‌شنبه ١۶ اسفند ١۴٠١ با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha